مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

حقوق افراد تحت پوشش تامین اجتماعی با اقتصاد روز همخوانی ندارد

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی لرستان با مشکلات اقتصادی و تورم در کشور همخوانی ندارد.

علی جهانی مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان با مشکلات اقتصادی و تورم در کشور همخوانی ندارد و به دلیل وابستگی مالی تأمین اجتماعی به مردم در پرداخت حقوق ها با مشکل روبرو هستیم و نسبت به این موضوع نباید بی توجه باشیم.

جهانی افزود: مشکل اصلی مستمری ‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در لرستان میزان پایین دستمزد آنان بوده و همین عامل باعث کم بودن حقوق این افراد است اما با تمام این تفاسیر در حال حاضر کمترین میزان دریافتی حقوق یک فرد بازنشسته در لرستان سه میلیون تومان است.

وی افزود: البته نباید از تورم افسارگسیخته غافل شویم چرا که یکی از دلایل اصلی این مشکل است.

جهانی ادامه داد: ما وابسته به مردم و سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان مردمی بوده که فعالیت‌های خود را بر اساس درآمدهای کسب شده از مردم اداره می‌کند.

بروز بودن یعنی آسودگی مردم و آسودگی مردم یعنی افتخار ما خدمتگزاران

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: مشکلات باید امسال حل شوند چراکه سال آینده مشکلات اقتصادی بیشتر می شود؛ باید برای این مردم از جان دل مایه بگذاریم.

جهانی با بیان اینکه میزان حقوق یک بازنشسته تأمین اجتماعی به سه پارامتر بستگی دارد، افزود: سابقه کار، دستمزد و نوع بازنشستگی مهم‌ترین عوامل تعیین حقوق یک فرد بازنشسته است، البته در برخی موارد باید قوانین را بروز کنیم چراکه بعضی از قوانین ما دیگر منسوخ شده اند.


بیشتر بخوانید؛

چرا لرستان را نادیده می گیرید

حمایت ویژه از متقاضیان پرورش اسب در لرستان


مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان بیان کرد: سعی ما رفاه و آسایش افراد تحت پوشش تامین اجتماعی است و این سازمان با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه در راستای حمایت از بازنشستگان خود در سال جاری علاوه بر میزان افزایش سالانه حقوق، بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون ۵۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری ‌بگیران اضافه کرده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تنها مستمری‌بگیران سختی زیان‌آور نسبت به تغییرات حقوق خود ناراضی هستند و این قشر در لرستان حدود ۱۰ هزار نفر هستند این در حالی است که مجموع مستمری بگیران این سازمان در استان ۸۰ هزار نفر هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: برای حل مشکل این عزیزان سازمان تأمین اجتماعی لرستان و کشور نیازمند مصوبات مجلس شورای اسلامی و حمایت دولت از این اقشار است.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

225270

مطالب مرتبط