پنجمین جشنواره ملی "فانوس" لرستان به کار خود پایان داد

برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی فانوس در لرستان معرفی شدند.
تصویر پنجمین جشنواره ملی "فانوس" لرستان به کار خود پایان داد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان لرستان، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس در لرستان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و هنرمندان این استان برگزار شد.

محسن مرادی دبیر پنجمین جشنواره ملی فانوس در لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه این جشنواره با اهدافی همچون گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات رهبری، شناسایی و سنجش ظرفیت‌های هنری، ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان لرستانی و… برگزار شد، اظهار داشت: استکبار ستیری و مقاومت اسلامی، مخاطب شناسی و آگاهی سازی در حوزه آثار دفاع مقدس، معرفی نقش اقشار مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع و… از محورهای برگزاری این دوره از جشنواره بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های هفت گانه هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، رادیویی، سینمایی و تلویزیونی و… برگزار شد، تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره در محل معاونت سینمایی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تشکیل شد و امسال استقبال خوبی هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی داشتیم.

دبیر پنجمین جشنواره ملی فانوس در لرستان خاطرنشان کرد: ۱۱۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسید، داوری‌ها صورت گرفت و ۳۰ اثر برگزیده شدند و تعدادی هم به بخش ملی راه یافتند.

مرادی یادآور شد: سال گذشته لرستان در بخش ملی جشنواره خوش درخشید و ۷ مقام ملی را کسب کرد.

براساس این گزارش، در بخش تئاتر صحنه‌ای پژمان شاهوردی با اثر «یک و بیست دقیقه بامداد» مقام اول و محمد رضایی فرد با اثر اورکت و مهدی زنگنه با اثر بازگشت به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش نمایش خیابانی پژمان شاهوردی با اثر قهرمان رتبه اول، امیر محمد حسنوند با اثر «عتیقه» رتبه دوم و آرش رضایی با اثر فلزهای نفتی رتبه سوم جشنواره را به خود را اختصاص دادند.

در بخش نمایشنامه رتبه اوب به طور مشترک به پژمان شاهوردی با اثر یک و بیست دقیقه بامداد و امین ابراهیمی با اثر باغ آتش رسید و ناهید گودرزی با اثر «جلد حق» و امیر محمد حسنوند با اثر «سفر به انتهای شب» رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش نمایش رادیویی ناهید گودرزی با اثر «بهشت به وقت آسمان گرفته»، مهدی زنگنه با اثر بازگشت و ایوب ماسوری با اثر دریامرد رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در بخش فیلم داستانی کوتاه فاطمه محمدی با اثر داغی رتبه اول را کسب کرد.

در بخش پادکست رتبه‌های اول و دوم به ترتیب به شهرزاد مظفری با اثر «بچه های ایران زمین» و جلال قربانی با اثر «حبیب» رسید. در بخش نماهنگ نیز روشنگ جهانگیری با اثر «عاشقی در قفس» رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

در بخش مستند مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس رتبه اول به صورت مشترک به محسن مرادی و مهران یاراحمدی با اثر «جابر» و میثم غلامی با اثر در جستجوی یک سرباز رسید.

امیر رحمان خسروی با اثر عاشقی در قفس و طاهر مرادی با اثر افتخار دوران به ترتیب رتبه اول و دوم بخش موسیقی با کلام این جشنواره را کسب کردند.

در بخش سرود نیز رتبه اول به طور مشترک به امین رسولی با اثر میهن و طاهر مرادی با اثر قاب عکس»رسید و مسعود پورحمزه با اثر صبح سپید و امیرحسین ویسکرمی با اثر «شوق شهادت» رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش آثار حجمی رتبه اول به مرتضی آرین با اثر شهید محمد جندقیان رسید.

همچنین رتبه‌های اول بخش نقاشی دیجیتال به آرش فروغی با اثر شهید حججی، بخش عکس به کامین ملکی با اثر «مادر و قاب شهید»، بخش بیلبورد به سید حسن موسوی با اثر «پرچم لا اله الا الله»، بخش پوستر به سید حسن موسوی با اثر پرچم لا اله الا الله و بخش خوشنویسی به علی ابدالی با اثر قرارگاه حسین بن علی رسید.

منبع: مهر

363014