معاون استاندار اصفهان اعلام کرد:

ممنوعیت ترددها در اصفهان از ساعت 18 تا 4 صبح

معاون استاندار اصفهان اعلام کرد: از فردا شب تردد در سطح شهر اصفهان از ساعت 18 تا 4 صبح ممنوع خواهد شد و تا دو روز این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، حیدر قاسمی در ارتباط با محدودیت های در نظر گرفته برای شب یلدا و دهه فاطمیه اظهار داشت: بنابر تصمیمات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‌های بیشتر پیشنهاد شد که محدودیت تردد به جای ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح به ساعت ۱۸ تا ۴ صبح در ۲ روز منتهی به یلدا کاهش یابد.

وی با اشاره به ارسال پیشنهاد کاهش ساعت تردد شبانه و محدودیت فعالیت اصناف در شب یلدا به ستاد ملی کرونا گفت: لازم است سامانه‌های ارتباطی ۳۱۱۳ وزارت بهداشت ، ۱۳۴ سازمان صمت و ۱۳۷ شهرداری که پیام‌های مردم در ارتباط با کرونا را انتقال می‌دهند، تقویت شود.

رییس کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری بنابر گزارش‌ها عنوان شد که برخی خطوط اتوبوسرانی وضعیت مناسبی ندارند و قرار شد در این رابطه بازنگری صورت گیرد و همچنین با وجود بهبود وضعیت نانوایی‌ها، باز هم تاکیدات و نظارت‌ها بر این صنف صورت گیرد.


بیشتر بخوانید؛

ممنوعیت تردد بین شهرهای استان قزوین برداشته شد


وی اضافه کرد: موضوع مورد تاکید دیگر در این جلسه تهیه چک لیست‌های کمیته‌های نطارت برون سازمانی از جمله اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بود که باید ظرف مدت یک هفته تکمیل شود.

قاسمی تصریح کرد: در فضای بیمارستان‌ها، برخی مطب‌ها و کلینیک‌های هم گزارش‌هایی مبنی بر ضعف رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی وجود داشت که در این رابطه هم دانشگاه علوم پزشکی موظف به بررسی و رسیدگی به این موضوع شد.

رییس کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه و به دلیل شیوع کرونا؛ مردم از برگزاری مراسم گروهی و عمومی پرهیز کنند.

قاسمی گفت : لازم است در ایام فاطمیه اطلاع‌رسانی و تاکیدات لازم از طریق رسانه‌ها، هیات‌های مذهبی وروحانیان صورت گیرد و تاکید بیشتر برای اقناع‌سازی و مباحث ارشادی در این رابطه و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

قاسمی یادآور شد: در این جلسه بر توجه بیشتر دستگاه‌هایی که با تنوع و تعداد ارباب رجوع بیشتری مواجه هستند همانند بانک‌ها، ثبت اسناد، دفاتر قضایی و امور مالیاتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه مردم تاکنون در تمامی مناسبت‌ها همکاری و همراهی خوبی داشتند و نظر به اینکه شیوع ویروس کرونا با توجه به فصل سرما در همنشینی‌ خانوادگی بیشتر وجود دارد از مردم تقاضا کرد که برای حفظ سلامتی خود و بستگانشان توصیه‌ها و تاکیدات بهداشتی را جدی بگیرند.

224521