اولتیماتوم استاندار کردستان به مسئولان؛

پیمانکار طرح ساماندهی مرز «باشماق» مشخص شود

استاندار کرمانشاه از مسئولان و مدیران استانی خواست که تا پایان هفته جاری پیمانکار طرح ساماندهی مرز باشماق را مشخص نمایند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی کردستان، اظهار داشت: سال گذشته در سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان مقرر شد که پیمانکار طرح ساماندهی مرز باشماق مشخص شود که متاسفانه هیچ کاری در این زمینه انجام نگرفته است.

استاندار کردستان بیان کرد: باید پیمانکار این طرح بزرگ 2 ماه قبل انتخاب می شد و تاکنون بخشی از کار انجام می گرفت، ولی هنوز هیچ کاری در این باره انجام نشده است، لذا همه مدیران و متولیان امر تا پایان هفته جاری فرصت دارند که پیمانکار این طرح را معرفی کنند.

مرادنیا بیان داشت: همچنین اعلام می کنم که هیچ کسی حق دخالت یا کارشکنی در این طرح را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این باره موضوع را شخصا به وزیر گزارش خواهم کرد.

استاندار کردستان افزود: باید تا پایان هفته جاری بحث پایانه صادراتی تعیین تکلیف شود و فردی که شش سال موجب تاخیر در اجرای این طرح شده باید جوابگو باشد و براساس قانون با وی برخورد نماییم.


بیشتر بخوانید:

۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مرز باشماق مریوان نیاز است

مرز «باشماق» ثمرات اقتصادی بسیاری برای کردستان و کشور دارد


در ادامه این جلسه، شهرام ملکی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: طرح ساماندهی مرز باشماق دو سال گذشته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داده شده ولی هیچ کاری در این باره انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه برآورد هزینه و مناقصه هم براساس مجوز سازمان راهداری انجام شده است، اظهار داشت: باید گفت که در خصوص مالکیت زمین تحویل داده شده به سازمان راهداری هیچ مشکلی وجود ندارد، لذا باید کار سریع تر از این شروع می شد.

محمدراشد مدرس گرجی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق نیازمند یکصد میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: برای اجرای فاز اول این طرح نیازمند اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: عدم انتقال سند اراضی موجود در محوطه اجرای این طرح بنام سازمان راهداری از مشکلات پیش‌روی اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق است ولی با این وجود مناقصه آن برگزار و پیمانکار انتخاب شده است.

شفیعی ـ استان کردستان

224053