مسئول دفتر توانمندسازی و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه:

تشکیل ۳۲۰ گروه خود یار در طرح تامین مالی خرد بهزیستی استان کرمانشاه

مسئول دفتر توانمندسازی و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تامین مالی خرد، اظهار داشت: این طرح با رویکرد توانمندسازی زنان و دختران روستایی در حوزه معاونت امور اجتماعی  دفتر توانمندسازی خانواده و زنان از سال ۹۱ در استان کرمانشاه  شروع به فعالیت کرد.

دکتر شایسته کرمخانی مسئول دفتر توانمندسازی و خانواده بهزیستی استان کرمانشاه ​در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: این برنامه در سه فاز انجام شده است و موسسه برگزار کننده طرح، متعهد به تشکیل ۳۲۰ گروه خودیار بوده و در حال حاضر این موسسه در فاز سومِ کار خود در 5 شهرستان استان کرمانشاه در حال فعالیت است.

کرمخانی به تشریح گزارش عملکرد طرح تامین مالی خرد به صورت نمونه در شهرستان صحنه توسط کلینیک مددکاری اجتماعی طلوع پرداخت و افزود: با نظارت تسهیل‌گر ارشد موسسه، معاونت امور اجتماعی و اداره بهزیستی این شهرستان طرح تامین مالی خرد از شهریور سال۹۷ در روستاهای شهرستان صحنه شروع به کار کرد و تاکنون حدود ۷۰ گروه خودیار با تعداد عضو بین ۱۵ تا۲۵ نفر از زنان و دختران روستایی تشکیل شده است.

این مسئول، میانگین افراد تشکیل دهنده گروه‌های طرح تامین مالی خرد در شهرستان صحنه را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: پس از انجام فرایند بسترسازی، تشکیل و پایداری گروه‌های خودیار مطابق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های تخصصی طرح، درحال حاضر تمامی گروه ها تسهیلات اول خود را دریافت کرده و از این تعداد حدود ۳۰ گروه نیز تسهیلات دوم خود را دریافت کرده یا درنوبت دریافت کرده اند.


بیشتر بخوانید؛

آگاهسازی و اطلاع رسانی عمومی جوانان و نوجوانان مهم ترین راه پیشگیری از شیوع بیماری ایدز در جامعه


وی یادآور شد: سقف تسهیلات پرداختی اول به هر نفر از اعضای گروه ۲میلیون و 500 هزار تومان بدون ضامن و وثیقه از سوی بانک کشاورزی است و تسهیلات دوم و سوم نیز به ترتیب ۳میلیون و 505 هزار تومان است که اعضای گروه بعد از ۶ ماه می‌توانند اولین تسهیلات خود از بانک را دریافت و در راستای اشتغال‌زایی هزینه کنند.

به گفته مسئول دفتر توانمندسازی و زنان بهزیستی استان کرمانشاه،‌ همچنین از محل صندوق داخلی گروه به اعضای خود به منظور رفع مشکلات مالی تسهیلات درون گروهی پرداخت می کند.

کرمخانی گفت: بانوان روستایی با دریافت وام های خرد تاکنون موفق به ایجاد اشتغال های پایدار در زمینه‌های مختلف از جمله زنبورداری، چرم‌دوزی، سبزی کاری، لبنیاتی، تولید جوجه، مرغ وبوقلمون با دستگاه جوجه کشی، گلیم بافی، صنایع دستی و..... شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه طرح اشتغال های پایدار برای افراد کم بضاعت روستایی که از درآمد ماهیانه صفر به درامد حداقل ۵۰۰ هزار به بالا رسیده اند، شاهد افزایش سطح کیفیت زندگی روستاییان و پیشگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

223942