رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر:

درخواست پژوهش در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر پایین است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با عنوان اینکه با وجود دستگاه‌های اجرایی این استان با مسائل مختلفی روبرو هستند افزود: این مهم نیازمند بررسی علمی است اما درخواست اجرای پروژه‌های پژوهشی در این استان پایین است.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالمجید مصلح افزود: در سال ۹۷ از مجموع ۱۴۰ سازمان و دستگاه اجرایی فعال در این استان ۲۴ قرارداد و در سال ۹۸ نیز تنها ۹ قرارداد پژوهشی توسط این دستگاه‌ها با دانشگاه خلیج فارس منعقد شد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مسائل و مشکلات استان و کشور بدرستی حل شود باید راجع به مسائل مختلف، پژوهش و تحقیق انجام شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: وقتی تعداد مسائل و مشکلات زیاد اما طرح‌های پژوهشی کم باشند بیانگر این است که با روش‌های علمی با مسائل و مشکلات برخورد نمی‌شود و بدون مطالعه و با روش‌های شخصی در مورد مسائل پیچیده استان در زمینه‌های مختلف تصمیم گرفته می‌شود.

مصلح اظهار کرد: همه مدیران دولتی با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سهم اقتصاد دولت را دارند باید به امر پژوهش توجه داشته باشند و هر دستگاهی سالانه چند طرح پژوهشی در ماموریت‌های خود انجام دهد.
وی با اشاره به اقدام‌های شاخص دولت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: فضای پژوهشی و فناوری این دانشگاه از ۲هزار و ۵۹۹ متر با ۲.۵ برابر افزایش به ۶هزار و ۶۶۶ متر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر یادآور شد: تا سال ۹۲ هیچ شرکت فناوری در دانشگاه خلیج فارس وجود نداشت اما در هفت سال گذشته ۳۵ شرکت فناور در این دانشگاه تشکیل شده و دراین مدت شمار محصولات شرکت‌های فناور از صفر در سال ۹۲ امروز به ۱۲۲ مورد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: شمار دانشجویان شاغل به تحصیل خارجی در دانشگاه خلیج فارس از سال ۹۲ تاکنون با افزایش چهار برابری از ۲۰ به ۸۶ نفر افزایش یافته و شمار مقاله‌های منتشر شده در پایگاه استنادی آی اس آی با افزایش ۲ برابری از ۱۲۴ به ۲۵۱ مورد رسیده‌است.

مصلح گفت: در این مدت فضای آموزش و کمک آموزشی دانشگاه خلیج فارس از ۴۸هزار و ۳۲۸ مترمربع با ۵۱ درصد افزایش به ۷۳ هزار و ۱۱۱ متر مربع و فضای خوابگاهی نیز از ۱۷هزار و ۵۵۸ متربا ۸۴ درصد رشد به ۳۲هزار و ۳۹۳ متر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

223661