شهردار سنندج:

ساخت سریال «سنجرخان» کار فرهنگی بزرگی در کردستان است

شهردار سنندج گفت: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یکی از اقدامات مهم در سال گذشته بود که بازتاب خوبی داشت و همچنین ساخت سریال فاخر «سنجرخان» در استان فرهنگی کردستان یکی دیگر از اقدامات مهم فرهنگی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حشمت اله صیدی، شهردار سنندج امروز در مراسم رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی گفت: در حالی که بیشتر فعالیت های این شهرداری نمود عمرانی دارد اما نگاه و رویکرد فرهنگی و پیوست اجتماعی و فرهنگی در تمامی پروژه ها لحاظ شده است.

شهردار سنندج در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شرایط استان در این دوره مدیریت شرایط ویژه ای است و تمامی دستگاهها در این دوره همدلی و هم افزایی بسیار قابل قبولی داشته که این مرهون حمایت و دیدگاه فرهنگی استاندار کردستان است.

صیدی تاکید کرد: ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست شهرهای خلاق جهان، احداث فرهنگسرا، احداث پارک 20 هکتاری فرهنگی، ورزشی و تفریحی در دگران، بازسازی امانیه، نصب مجسمه ایثار و مقاومت، احداث باغ ایرانی، پارک مشاهیر و ... از مهم ترین پروژه های عمرانی است که دیدگاه فرهنگی و هنری دارد.

شهردار سنندج افزود: برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یکی از اقدامات مهم در سال گذشته بود که بازتاب خوبی داشت و همچنین ساخت سریال فاخر «سنجرخان» در استان فرهنگی کردستان یکی دیگر از اقدامات مهم فرهنگی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقشار جامعه را دچار آسیب نموده است که هنرمندان نیز در این میان بیشترین آسیب را دیده اند.

در ادامه این مراسم، عبیدالله رستمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر حاکم است مهمترین اقدام تمامی دستگاهها با همکاری و هم افزایی این است که باری از روی دوش شهروندان بردارند.


بیشتر بخوانید:

طرح سئوال از شهردار سنندج کلید خورد/ مطالبات شهروندان سنندجی در قالب 25 سئوال

اولویت شهرداری سنندج؛ تبدیل وضعیت نیروهاست/ بازنشسته شدن 170 نیرو


رستمی بیان کرد: اعتقاد بر این است که اگر تمامی دستگاهها دست به دست هم دهند تاثیر بسزایی در رونق فرهنگی و هنری در سطح جامعه خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه شهر سنندج در عرصه فرهنگ و هنر بسیار غنی و ثروتمند است؛ عنوان کرد: کار شهرداری فقط انجام خدمات متنوع شهری نیست بلکه پایه تمامی کارها و فعالیت های عمرانی و خدمات شهری بر پایه فرهنگی استوار است.

رستمی یادآور شد: اگر امروز شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در جهان شناخته شده است براساس میراث غنی و کهن ما است و ماندگاری آن نیز نیازمند حمایت دو چندان شهرداری و شورا و تمامی دستگاهها است که امید می رود اداره ارشاد نیز در این زمینه مثمر ثمر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار داشت: یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود یک جامعه و دستگاههای اجرایی در مسیر توسعه قرار گیرد هم گرایی و همکاری دستگاههای مختلف در تمامی حوزه ها است.

غریب سجادی افزود: جای بسی خوشحالی است که این شاخص مهم در حوزه تئاتر در شهر سنندج و استان کردستان با تلاش و همت مجموعه ارشاد به انجام رسیده است.

وی گفت: هنرمندان استان کردستان در تمامی زمینه های فرهنگی و هنری دارای پتانسیل های فراوانی هستند که باید ضمن حمایت از این هنرمندان از ظرفیت ها و پتاسیل های هنری سطح جامعه استفاده نمود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج نیز ضمن تقدیر از زحمات همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: هر کاری در زمینه فرهنگی و هنری انجام شود امتیازی مثبت است که این خود موجب توسعه خواهد شد.

سیف الله رضایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری، نسبت به اجرای فعالیت های فرهنگی نظر مساعد داشته اند و در این زمینه همکاری و تعامل مناسبی با دیگر دستگاه ها داشته است.

تعاملات دستگاههای مختلف در حوزه فرهنگی و هنری باعث دلگرمی مجموعه مدیریت شهری می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج نیز خاطرنشان کرد: تئاتر در استان کردستان از غنای بالایی برخوردار است و با توجه به پتانسیل خوبی که در این زمینه داریم باید به سمتی برویم که این هنر همچنان زنده بماند.

سه رکوت نجفی با تاکید بر اینکه این گونه تعاملات و ارتباطات دستگاه های مختلف در حوزه فرهنگی و هنری باعث دلگرمی مجموعه مدیریت شهری می شود؛ گفت: درست است که شهر سنندج شهر خلاق موسیقی است اما این خود باید زمینه ساز فعالیت در سایر عرصه های فرهنگی و هنری نیز باشد.

شفیعی ـ استان کردستان

223277