با حضور استاندار کردستان آغاز شد؛

عملیات بیولوژیک توسعه جنگل در ۲ هزار هکتار از مراتع کردستان

همزمان با روز جهانی خاک، عملیات بیولوژیک توسعه جنگل‌های استان کردستان در ۲ هزار هکتار از مناطق و عرصه‌های طبیعی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی به صورت نمادین در اراضی روستای «ماموخ» علیا آغاز شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، عملیات بیولوژیک توسعه جنگل در ۲ هزار هکتار از مراتع کردستان امروز همزمان با سراسر کشور و به یاد شهید محسن فخری‌زاده و شهدای سلامت این استان به صورت نمادین با حضور بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در ۴۳۰ هکتار مراتع روستای ماموخ علیا از توابع شهرستان سنندج برگزار شد.

استاندار کردستان در این آیین، جنگل‌کاری را کاری ارزشمند دانست و گفت: قرار است نهالکاری در ۲ هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی استان انجام شود که تاثیر قابل توجهی در توسعه اقتصادی و حفظ آب و خاک منطقه خواهد داشت.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه امکان جنگلکاری در هشت هزار هکتار اراضی استان وجود دارد، افزود: از مردم می‌خواهیم برای غرس نهال ثمردار و جنگلی تلاش دو چندانی داشته باشند تا حوزه‌های بیشتری از استان جنگل‌کاری شده و صنایع چوب نیز توسعه پیدا کند.


بیشتر بخوانید:

آغاز درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در سمنان

ترور شهید «محسن فخری زاده»؛ چهره مستاصل دشمن را نمایان کرد


وی به آغاز اجرای جنگل‌کاری در ۴۳۰ هکتار از اراضی روستای ماموخ علیا نیز اشاره کرد و یادآور شد: بطور قطع توسعه جنگل‌ در کردستان جدا از صرفه اقتصادی، توسعه صنایع چوب را نیز بدنبال خواهد داشت.

غرس نهال صنوبر در 700 هکتار از عرصه های طبیعی کردستان

در ادامه این مراسم، سعدی نقشبندی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه سهم استان از غنی‌سازی و احیای جنگل ۲ هزار هکتار بود که ۷۰۰ هکتار آن مربوط به زراعت چوب است، گفت: در راستای مصوبات اقتصاد مقاومتی قرار است نهال صنوبر تحویل بهره‌برداران و متقاضیان داده شود تا اسفند در این ۷۰۰ هکتار غرس شود.

نقشبندی در پایان سخنان خود یکی از اهداف این طرح را احیا و غنی‌سازی و توسعه جنگل‌های استان و مراتعی که دچار حریق شده‌اند، اعلام کرد و افزود: جنگل‌کاری در ۵۰۰ هکتار از اراضی روستای آرندان نیز توسط اهالی روستا در حال انجام است البته در کنار آن، زراعت چوب هم می‌تواند نجات دهنده جنگل باشد.

عباسعلی ـ استان کردستان

223269

مطالب مرتبط