دادستان کرمانشاه:

دشمن پیش از آن ‌که از خون شهید به هراس آید، از حجاب کوبنده­‌ وحشت دارد/ دستگیری 4 هنجار شکن در کرمانشاه

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه گفت: کلیپ مبتذل در تکیه مذهبی معاون الملک توسط یک گروه تهیه شده، و پس از انتشار این فیلم های غیر اخلاقی به سرعت دستور پیگیری و شناسایی عوامل آن را به ضابطین دستگاه قضایی استان دادیم که با انجام اقدامات اطلاعاتی امروز(16 آذر) چهار نفر از این عوامل از جمله دو زن مانکن و دو نفر از تصویربرداران دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، یکی از قدیمی ترین تکیه های کشورمان به نام تکیه معاون الملک در شهر کرمانشاه واقع شده است، که بزرگ ترین تکیه مینیاتوری جهان می باشد و به لحاظ معماری و کاشی کاری فوق العاده زیبایش در جهان بی همتا است. از این تکیه به عنوان یکی از آثار با ارزش تاریخی و مذهبی استان کرمانشاه یاد می شود.

تکیه معاون الملک نام تکیه ای در شهر کرمانشاه است که ۱۱۴ سال پیش و در دوران قاجار ساخته شده است. این تکیه که در خیابان قدیمی آبشوران واقع است، از چند بخش حسینیه، عباسیه و زینبیه تشکیل شده است. بخش حسینیه ی این تکیه در سال ۱۲۸۱ هجری شمسی ساخته شد تا در آن مراسم تعزیه و سوگواری شهادت امام حسین (ع)برگزار شود و بعد از ساخته شدن یک سال بعد مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۲۸۲، مشروطه خواهان این تکیه را به توپ بستند و به همین دلیل ویران شده و به آتش کشیده شد. مدتی اتفاقاتی این چنینی پشت هم رخ داد و سازنده ی بنا هم ترور شد.

حال این سوال پیش می آید مکانی که جایگاهی برای عزاداری محبان و عاشقان اهل بیت و مورد احترام مردم کرمانشاه می باشد چرا باید موجب بی حرمتی عده ای برای برنامه های تبلیغاتی آن ها شود مگر پول که چیز بی ارزش و فانی شدنی است به قیمت بی احترامی به مردم کرمانشاه می ارزد؟

همچنین در کلیپ مبتذل دیگری یک مدلینگ زن اخیرا از کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شده که در یکی از آنها یک مغازه عرضه پوشاک از مانکن زنده خانم بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات خود استفاده می کند. آیا این است منزلت و جایگاه بانوان ما؟ به چه قیمت؟

حضرت علی (ع) به عنوان شخصیتی بزرگ در اسلام، جایگاه متعالی را برای زن مسلمان ترسیم نموده اند. در زندگی عملی ایشان با سیده نساء العالمین در کلمات گهربار می توان عمق مکانت و منزلت زن را در اندیشه والای آن حضرت دریافت، در طول تاریخ نگرش حضرت علی(ع) وقایع مختلف اجتماعی نسبت به جایگاه زنان را در هاله ای از ابهام فرو برده و ناگفته ها و سوالات بسیاری بر جای گذاشته است.

معارف و الگوهای حیات بخش اسلام اگر چه در مسیر احیای شخصیت و جایگاه زنان تاثیرات زیادی داشته و دارد، ولی بسیاری از حقایق در پس ابرهای جهل و خرافه پنهان مانده و جامعه زنان هنوز نتوانسته اند آن چنان که باید از میوه های شیرین فرهنگ دینی بهره مند گردند. از طرف دیگر فرهنگ غرب با تسلط بر امکانات مادی و مراکز ارتباطی و اطلاعاتی سعی در تحمیل الگوی ناقص خویش بر ملت های جهان دارد. آنان که هنوز از سودمندی دستاوردهای خویش مطمئن نیستند و از درون دچار چالش های عمیق و فراگیر شده اند، به تهاجم فرهنگی بر علیه کشورهای دیگر دست زده اند.

حجاب، به ‌عنوان یکی از احکام اسلام، به این ‌معنا است که زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد. حجاب، به‌معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ باید این دو بُعد در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این ‌صورت نمی‌توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

حجاب بانوان در برابر مردان غیرمحرم، مورد توافق فقهای همه مذاهب اسلامی است اما حدود و اندازه آن مورد بحث و گفتگوی فقهاست. حجاب و پوشش، در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و ... دارای آثار و فواید زیادی است.

هدف اصلی در احکام اسلامی قرب به خداوند است و در قرآن کریم هدف از تشریع حکم الهی حجاب برای دست‌یابی به تزکیه‌ نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است.

با نزول آیه ۵۹ سوره احزاب، به همسران و دختران پیامبر و زنان با ایمان دستور داده شد برای شناخته شدن و مورد آزار قرار نگرفتن، خود را با جلباب بپوشانند «یدْنینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلابیبِهِنَّ؛

با نزول آیه ۳۱ سوره نور[۷۰]، پس از سوره احزاب، [۷۱] حجاب بر زنان واجب شد

در این آیه به همه زنان باایمان دستور داده شد دیدگانشان را فرو بندند، دامن‌هایشان را حفظ کنند، زینت‌های خود را جز آنچه، به‌طور طبیعی و عادی، نمایان است آشکار نسازند، روسری‌ها را بر گریبان‌های خویش فرو اندازند، زینتشان را فقط برای اشخاص معینی (مذکور در همان آیه) ظاهر کنند و پاهای خود را به‌گونه‌ای بر زمین نکوبند که زینت‌های پنهان آن‌ها نمایان شود. این آیه مهم‌ترین مستند فقها برای اثبات وجوب پوشش و مشتمل‌ بر حدود آن است.

حال چرا این خانم بدون حجاب اسلامی به خود اجازه توهین به جایگاه و منزلت بانوان داده است. مگر در معرض دید قرار گرفتن دیگران و نامحرمان موجب چه چیزی می شود جز خدشه دار کردن عفت یک زن و حیای او؟

با این اقدام سبب خشم برادران و خواهران با غیرت کرمانشاهی شد، آیا این است فرهنگ یک بانوی مسلمان که به سوی بی بند و باری روی آورد؟

شهید «علی ­اکبر بشنیجی» خطاب به خانم ها: «خواهرانم! همان‌طور که ما در جبهه­‌ها با این دشمن کافر می‌جنگیم، شما نیز به نوبه­‌ خود با صبر و بردباری و با حجاب و پوشش خود با دشمنان داخلی بجنگید، زیرا پیروزی از آن ماست.

شهید «رضا بکائیان»خطاب به خانم ها: خواهران با حفظ عفت و پاکدامنی و حجاب­‌شان، موجب عزت و سربلندی انقلاب اسلامی باشند و این مسئله یکی از تکالیف مهم آن‌­هاست.

آیا اینگونه با نمایان کردن زینت های خود در برابر نامحرمان باعث حفظ سربلندی انقلاب می شوید یا موجب شادی دشمنان اسلام و انقلاب؟

چه زیبا گفت شهید «محمدعلی صمدی»: «خواهران گرامی! حجاب شما برتر از خون شهیدان است و دشمن پیش از آن‌که از خون شهید به هراس آید، از حجاب کوبنده­‌ تو وحشت دارد.

آیا حجابی که دشمنان از آن در هراسند و شهدا آن را برتر از خون خود می دانند، این است حفظ خون شهدا؟

از سوی دیگر خانواده هایی که چنین فرزندان خود را رها کرده نیز در تربیت چنین فرزندانی گناهکار و مقصر بوده که فرزندان و یا خواهران خود را رها کرده که دست به چنین افدام زشت و ناپسندی بزند.

در پی اقدام سخیف ساخت کلیپ مستهجن در تکیه مذهبی معاون الملک کرمانشاه، اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام سخیف به شرح زیر صادر کرد:

وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً (حج ۴۰)

انقلاب اسلامی ایران با گذشت یک چله از عمر پر افتخار خود و بدون خیانت به آرمان‌هایش در حال ورود به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده که یکی از برکات آن افزایش معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است؛ چیزی که در جوامع دیگر از آن به عنوان حلقه مفقوده‌ بحران اجتماعی عنوان می‌گردد. از سوی دیگر یکی از عوامل بقای انقلاب و نظام اسلامی و مهمترین مؤلفه قدرت آن باور عمومی نهادینه شده به ارزش‌های دینی اسلامی در جامعه ایران است.

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نهضت و قیام حسینی علیه السلام است؛ مردم ایران چند قرن در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد به عنوان کانون محبت و چشمه جوشان عشق به محمد و آل محمد (ص) است حضور داشته و ارادت خویش را نشان داده‌اند، در واقع سرمایه اجتماعی تکایا، حسینیه‌ها و هیأت مذهبی سنگری است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هیچ گاه نتوانسته در برابر حرکت رشد فرهنگ آن مقاومت کنند و نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته از جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه ۸۸ این منبع تغییر ناپذیر و این دژ و حصن حصین ولایت علوی، انقلاب و نظام را از گردنه‌های سخت عبور داده است.

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه گفت: این کلیپ توسط یک گروه تهیه شده، و پس از انتشار این فیلم های غیر اخلاقی به سرعت دستور پیگیری و شناسایی عوامل آن را به ضابطین دستگاه قضایی استان دادیم که با انجام اقدامات اطلاعاتی امروز(16 آذر) چهار نفر از این عوامل از جمله دو زن مانکن و دو نفر از تصویربرداران دستگیر شدند.

دادستان کرمانشاه اعلام کرد: پرونده قضایی برای این چهار نفر تشکیل شد و هم اکنون جهت سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند و دستگیری سایر عوامل نیز در دستور کار قرار گرفته، است و به همه هنجارشکنان اخطار می دهیم و تاکید می کنیم که اجازه نخواهیم داد که کرمانشاه جولانگاه چنین افراد فریب خورده ای شود.

دادستان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از دیرباز مسیر تردد زائرین اباعبدالله الحسین بوده و مردم این استان به دینداری و محبت اهل بیت مشهور هستند، بر همین اساس با چنین اقدامات هنجارشکنانه ای قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

امید است با این حرکت سریع و به جا دستگاه قضا درس عبرتی برای سایر افرادی که قصد چنین حرکات ننگینی را دارند باشد که عفت و حیای زنان مسلمان را زیر سوال نبرند و به خودشان اجازه توهین به اماکن مذهبی که مورد احترام محبان اهل بیت(ع) است نشوند. که عده ای فریب خورده دسیسه های دشمنان را برای زیر پا گذاشتن ارزش های اسلامی اینگونه در کشور و کرمانشاه اجرایی کنند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

223168