جهانگیر شاهمرادی:

صادرات ۵۹۷ میلیون دلاری استان البرز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: طی ۸ ماه ابتدای سالجاری، صادرات ۵۹۷ میلیون دلار کالا در حوزه‌های صنعتی، دارویی، کشاورزی در استان البرز صورت گرفته که نسبت به مشابه آن در سال گذشته موفق به رشد ۷۵ درصدی صادرات شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، جهانگیر شاهمرادی در جلسه کارگروه ویژه رفع موانع تولید، اظهار کرد: صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان البرز برخلاف بسیاری از استان‌های کشور طی ۸ ماه گذشته با توفیقات ارزشمندی در حوزه تولید و صادرات همراه بوده است و توانسته است در این زمینه موفق عمل کند، افزود: این استان با داشتن چنین ظرفیت ویژه‌ای توانست نسبت به مشابه در سال گذشته موفق به رشد ۷۵ درصدی صادرات شود.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های صادرات در استان به خوبی فراهم شده است که این امر با وجود شرایط اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران و همچنین شیوع بیماری کرونا صورت گرفت که گویای همت تولیدکنندگان استان برای رونق بخشیدن به چرخ اقتصاد کشور دارد.

شاهمرادی بیان داشت: اراده تمام مسئولان استان البرز بر رفع موانع تولید است به طوری که طی ۸ ماه ابتدای سالجاری استان البرز موفق به صادرات ۵۹۷ میلیون دلار کالا در حوزه‌های صنعتی، دارویی، کشاورزی و غیره شده است که بخشی زیادی از آن با تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در پایان با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز، تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۱۵۰ واحد برند ملی محسوب می‌شوند که ظرفیت ویژه صنعتی را برای استان به ارمغان آورده است.

222879