پنج هزار تن عایق رطوبتی از استان مرکزی صادر شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان عایق رطوبتی در استان مرکزی گفت: پنج هزار تن عایق رطوبتی به ارزش یک میلیون و ۵۷۰ هزار دلار امسال از این استان به خارج کشور صادر شده است.

تصویر پنج هزار تن عایق رطوبتی از استان مرکزی صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حمید رضا شفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان عایق رطوبتی استان مرکزی روز پنجشنبه افزود: صادرات عایق رطوبتی پارسال ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به ارزش ۳۱ میلیون دلار بوده که ۴۰ درصد از آن تولید عایق رطوبتی استان مرکزی بوده است.

وی اظهار داشت: محموله‌های صادراتی عایق رطوبتی استان به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق ارسال شد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان عایق رطوبتی در استان مرکزی گفت: دلیجان تنها خوشه‌صنعتی کشور در تولید عایق‌ رطوبتی است که محصولات آن در بازار مصرف شهرت دارد.
شفیعی توضیح داد: انجمن صنفی تولیدکنندگان عایق رطوبتی استان مرکزی جایگاه انجمن ملی را ایفا می‌کند و نسبت به صیانت و حمایت منافع مشترک اعضا تلاش دارد.
وی با اشاره به اینکه محیط کسب وکار بامشکلات بسیاری مواجه است، گفت: برخی ازدستگاه‌های دولتی به جای حمایت و مانع زدایی هر روز سختگیرانه‌تر با تولید برخورد می‌کنند و در شرایط تحریم، تورم و افزایش روزانه قیمت مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی از سوی سازمان محیط زیست به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و پیگیری متعدد انجمن تولیدکنندگان عایق در نشست‌های استانی و شهرستان به‌منظور اجرای صحیح بخشنامه‌های پایش زیست محیطی با توجه بِه فصلی بودن تولیدعایق تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان عایق رطوبتی در استان مرکزی افزود: امسال نرخ بهای گاز مصرفی صنعت بیش از٣٠٠ درصد افزایش یافته است و مباحث مالیاتی همچنان رشد تولید را متوقف می‌کنند.

شفیعی اضافه کرد: شاخص فرسودگی در آزمون استاندارد عایق باتوجه به عدم تامین مواد اولیه و پلیمرهای موجود در بازار، مشکلات بسیاری را به واحدهای تولیدی تحمیل کرده است و این شاخص نیازمند بازنگری وهمکاری سازمان ملی استاندارد است.

وی با بیان اینکه رشد تصاعدی کرایه حمل ونقل کالا چالش‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: این موضوع نقش بسزایی در ازدست رفتن مشتریان عایق دلیجان در بازار شده و زنگ خطری است برای صنعت عایق این شهرستان است.

شفیعی تاکید کرد: رفع مشکلات صنعت عایق های رطوبتی به اقدام سریع و عملیاتی دولت، نماینده و مسئولان شهرستان دلیجان نیاز دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان عایق رطوبتی در استان مرکزی گفت: پنج هزار تن عایق رطوبتی به ارزش یک میلیون و ۵۷۰ هزار دلار امسال از این استان به خارج کشور صادر شده است.

دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت قطب تولید عایق‌ رطوبتی و الیاف پلی‌استر کشور است.

منبع :ایرنا

331368