مدیرکل دامپزشکی کردستان خبر داد:

صادرات مرغ به استان های دیگر آزاد شد/ کشف 462 کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در سنندج

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ، در هر هفته های گذشته خروج هرگونه مرغ از تولیدی های استان ممنوع شده بود و از امروز با مجوز دامپزشکی استان تولیدکنندگان می توانند صادرات مرغ را انجام دهند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محسن ورمقانی؛ مدیرکل دامپزشکی کردستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه های دولتی به ویژه دادستانی سنندج به مسئله گرانی مرغ، گوشت قرمز و... ورود خوب و قاطعی پیدا کرده اند و همین امر باعث تعدیل قیمت بسیاری از اقلام و اجناس شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در ادامه با اشاره به کشف یکی از محل های کشتار غیرمجاز دام در شهر سنندج، گفت: به همت پرسنل دامپزشکی کردستان در محله نایسر ساختمانی که در آن کشتار دام به صورت غیرمجاز صورت می گرفت شناسایی و پلمب شد.

ورمقانی با اشاره به اینکه در این محل بیش از 120 کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی کشف شده است، بیان کرد: در این باره یک نفر توسط عوامل انتظامی و قضایی دستگیر گردید.


بیشتر بخوانید؛

کاهش 30 درصدی قیمت مرغ/ روند کاهش قیمت مرغ در بازار سنندج

ورود دادستانی کردستان به مزاج تولیدکنندگان مرغ خوش نیامد/ زمزمه های ظهور کمپین «نه به مرغ» در کشور


مدیرکل دامپزشکی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ، در هر هفته های گذشته خروج هرگونه مرغ از تولیدی های استان ممنوع شده بود و از امروز با مجوز دامپزشکی استان تولیدکنندگان می توانند صادرات مرغ را انجام دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: با این وجود مرغداران تنها می توانند 40 درصد از تولید خود را به خارج از کردستان صادر کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در ادامه سخنان خود عنوان داشت: یک اکیپ ویژه دامپزشکی از سطح مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌ کنند.

ورمقانی با اشاره به کشف و معدوم سازی بیش از 462 کیلوگرم انواع فرآورده های دامی فاسد و تاریخ گذشته، خاطرنشان کرد: برای 25 واحد متخلف در این باره در سطح شهرستان سنندج پرونده قضایی تشکیل شده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

222777