کاپیتان سابق سرخپوشان در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

پرسپولیس شایسته قهرمانی در آسیاست/ عده ای دوست ندارند این تیم قهرمان شود

ابراهیم اسدی، هافبک جنگنده روزهای دور پرسپولیس و کاپیتان سابق این تیم با ابراز امیدواری از قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از نقاط ضعف و قوت این تیم در فاصله کمتر از سه هفته مانده به فینال این مسابقات سخن گفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم اسدی هافبک جنگنده روزهای دور باشگاه پرسپولیس و کاپیتان سابق این تیم در فاصله چند روز مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا در گفتگو با سرویس ورزشی پرسون گفت: پرسپولیس در حال حاضر از شرایط ایده آل و مطلوبی برخوردار است و روز به روز پیشرفت در تیم چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ تکنیکی دیده می شود. بازیکنان تیم قطعا در این فاصله باقی مانده تا دیدار فینال به هماهنگی بیشتری دست خواهند یافت و می توانند با پیاده سازی خواسته های کادر فنی به برتری در این دیدار حساس دست یابند.

اسدی در خصوص حواشی پیش آمده در باشگاه پرسپولیس پس از صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا و جدایی برخی بازیکنان کلیدی تیم گفت : به نظر من ما بازیکنانی را از دست دادیم که قطعا در این شرایط سخت می توانستند به تیم کمک کنند. اما خوب هر بازیکن آینده ای دارد و دوست دارد آن را به بهترین شکل ممکن رقم بزند. اما باشگاه پرسپولیس باید سیاست های داخلی خودش را داشته باشد و بتواند بازیکنانی را به مراتب بهتر از آن ها جذب کند تا جایگزین خوبی برایشان باشند. اما بهرحال این اتفاقی است که رخ داده است و مهم این است که بتوانیم به بهترین نحو از این تجربیات استفاده نماییم و شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که جای هیچ گونه حسرتی برای از دست دادن بازیکنان خوب تیم باقی نماند.

کاپیتان سابق پرسپولیس در همین راستا افزود : در حال حاضر پرسپولیس در خط دروازه و دفاع و خطوط میانی مشکل خاصی ندارد و از هافبک ها و دفاع های جنگنده ای برخوردار است. اما فکر می کنم تیم به یک بازی ساز خلاق در میانه زمین نیاز دارد که متاسفانه در فصل نقل و انتقالات چنین بازیکنی جذب نشده است. در خط حمله نیز در عین ناباوری عیسی آل کثیر را با آن شرایط از دست دادیم و این نکته قابل ذکر است که سایر مهاجمان تیم جوان هستند و نیاز به تجربه و پختگی لازم دارند تا بتوانند در دیدار مهمی همچون فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند.

هافبک پیشین ذوب آهن اصفهان در خصوص اهمیت دادن به فوتبال پایه در کشور گفت: این موضوع به پانزده الی بیست سال پیش باز می گردد که باشگاه ها شرایطی را ایجاد می کردند که بتوانند از بازیکنان پایه خود استفاده بهینه کنند و با کسب تجربه لازم، آنان را در کنار بازیکنان اصلی خود قرار دهند تا سرمایه گذاری شان در فوتبال پایه نتیجه مثبت دهد. اما متاسقانه امروز شاهد این مساله نیستیم و سیاست های داخلی باشگاه ها به سمت و سویی رفته است که ریسک سرمایه گذاری روی بازیکنان پایه را به خود نمی پذیرند تا بازیکنی بتواند پس از چند سال حضور در فوتبال پایه به تیم بزرگسالان بیاید و کمک تیم باشد. به همین علت به سرعت سراغ جذب و خرید بازیکنان دیگر می روند که این شرایط متاسفانه اصلا خوب و مناسب نیست.


بیشتر بخوانید؛

پرسپولیس فینالیست قطعی لیگ قهرمانان آسیا شد

نیاز به آرامشی که این روزها در پرسپولیس احساس می شود


اسدی ادامه داد: برای مثال باشگاه سایپا عملکرد خوبی را در این زمینه داشته است که جای بسی خوشحالی دارد. این تیم روی بازیکنان پایه سرمایه گذاری کرده است و می تواند از آن ها در سال های نه چندان دور استفاده کند و با اعتماد کامل به آن ها بازی دهد. چون این بازیکنان از سنین پایین در مجموعه رشد کرده اند و همدیگر را از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی می شناسند و شرایط یکدیگر را حین بازی به خوبی درک می کنند که برای مثال کجا و چه مانی پاس دهند. این دقیقا مهم ترین شرط در فوتبال است و امیدوارم بتوانیم روزی را ببینیم که سایر باشگاه های کشور نیز از بازیکنان پایه در تیم بزرگسالان استفاده کنند و با حمایت از آن ها استعداد های جدیدی را به فوتبال کشور معرفی نمایند.

بازیکن سابق نساجی مازندران در خصوص شرایط کنونی حاکم بر فوتبال کشور گفت: طبیعتا شرایط فوتبال در دهه های مختلف با یکدیگر فرق می کند. در زمان ما اصل بر توان و قدرت بدنی بود وحالا شاهد هستیم تیم ها روی سرعت، انفجار و گردش سریع توپ در زمین برنامه ریزی می کنند. سیستم بازی در زمان ما سه پنج دو بود و الان شاهد سیستم های هجومی در اکثر تیم ها هستیم که با دقت نظر روی سرعت و عصب و عضله تلاش می کنند تا بتوانند توپ را در زمین حریف به گردش در آورند و به گل دست یابند.

اسدی درباره شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در دنیای فوتبال بیان کرد: کرونا واقعا ویروس خطرناکی است و لازم است همه بازیکنان پروتکل های لازم را رعایت کنند تا درگیر آن نشوند. استراحت و تغذیه مناسب در این روزها برای بازیکنان مهم است تا بتوانند شرایط استاندارد و سیستم ایمنی بدنشان را حفظ کنند و امیدوارم این ویروس نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا نابود شود تا بتوانیم به شرایط عادی زندگی بازگردیم.

بازیکن سابق استیل آذین ادامه داد : ویروس کرونا باعث شده است شرایط در فوتبال ما تغییر کند و سطح فوتبالمان به دلیل تغییر جو ورزشگاه ها کاهش یابد. چراکه بازیکنان بدلیل عدم حضور هواداران در ورزشگاه ها آن انرژی و انگیزه لازم را ندارند و قطعا حضور هواداران در ورزشگاه ها می تواند بر کیفیت بازی ها و انگیزه بازیکنان بیفزاید. لذا امیدوارم هرچه زودتر این ویروس نابود شود تا بتوانیم شاهد حضور مجدد هواداران در ورزشگاه ها باشیم تا انگیزه و انرژی لازم به تیم ها و بازیکنان نیز بازگردد.

هافبک پیشین ابومسلم خراسان در خصوص برگزازی و حساسیت فینال لیگ قهرمانان در شرایط کرونایی گفت: این برای دومین بار است که پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور می یابد و امیدوارم بتواند با قهرمانی در آسیا دل هواداران و مردم ایران را شاد کند. گرچه عده ای هستند که دوست ندارند پرسپولیس نتیجه بگیرد و قهرمان شود. اما به نظر من پرسپولیس مستحق قهرمانی در آسیاست و البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که پرسپولیس در حالی پای در این دیدار حساس می گذارد که حدود دو ماه از صعودش به فینال گذشته است و از شرایط جوی حاکم بر مسابقات فاصله گرفته است. اما سایر تیم ها از منطقه شرق در حال برگزاری مسابقاتشان هستند که همین امر کمی کار را برای پرسپولیس سخت می کند. چراکه قطعا حریف پرسپولیس در فینال از لحاظ فیزیکی و جوی در شرایط آرمانی و مناسبی خواهد بود و باید این مساله مورد نظر مدیریت و کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس قرار گیرد.

ابراهیم اسدی در پایان به فعالیت های اخیرش در حوزه فوتبال اشاره کرد و گفت : مشغول فعالیت در تیم پایه سرخپوشان هستم و همچنین تیم امید شهر آفتاب که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرین را به دلیل حفظ سلامتی بچه ها تعطیل کردیم و انشاا..بعد از پایان کرونا فعالیتمان را ادامه خواهیم داد.

گفتگو از محمدرضا طارمی

222420

مطالب مرتبط