نجابت مطرح کرد:

نفوذی‌ها معیشت مردم را برای مذاکره گروگان می‌گیرند

یک نماینده ادوار مجلس گفت: برخی مسئولین در لایه‌های میانی تصمیم‌گیری کشور از این خیالات دارند که معیشت مردم را به گروگان بگیرند، اینها نفوذی‌هایی هستند که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین نجابت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف دولت جدید آمریکا از بازگشت به برجام و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: احتمال بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد یعنی همانطور که قلدرمآبانه خارج شدند، ممکن است بگویند می‌خواهیم دوباره وارد برجام بشویم اما به نظرم تحریم‌ها رفع نخواهد شد.

نجابت افزود: ممکن است آمریکایی‌ها برای تاثیرگذاری بر انتخابات ۱۴۰۰، با یک تیم در داخل کشور هماهنگ کنند و فراز و فرودهایی از لحاظ مالی به نفع ایران داشته باشند.

وی تاکید کرد: آنها در برجام امتیازات شگفت انگیزی از ما گرفتند و به سادگی آن را از دست نمی‌دهند. همان وقتی که در برجام بودند هم تحریم بود.

نماینده ادوار مجلس گفت: آمریکایی‌ها تنها وسیله‌ای که در اختیار دارند همین فشار حداکثری است و ممکن است با این اهرم فشار سیاسی بازی کنند. آنها به صورت اقتضایی داخل ایران را می‌بینند.

نجابت با بیان اینکه منافع آمریکایی‌ها در تضاد کامل با منافع ماست، گفت: هنوز دولتمردان ما حرف‌های ساده لوحانه‌ای نظیر بازی برد-برد که متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ قرن گذشته میلادی است را بکار می‌گیرند، چنین چیزی در واقعیت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما همیشه از دوقطبی‌های کاذب لطمه خوردیم، در انتخابات گذشته در اظهاراتی عوام فریبانه می‌گفتند اگر آقای فلانی انتخاب شود جنگ می‌شود، اگر فلانی پیروز شود پیاده روها به زنانه و مردانه تقسیم می‌شود. مردم هم تحت تاثیر این دوقطبی‌ها قرار گرفتند و فریب خوردند.


بیشتر بخوانید؛

آقای روحانی؛ چند صباحی دم فرو بندید و بیش از این نمک بر زخم ملت نپاشید

چگونه حمایت معیشتی در غائله بنزینی اعانه نبود اما تامین کالاهای اساسی اعانه است؟


نماینده ادوار مجلس گفت: من فکر می‌کنم مردم به اندازه کافی هشیاری پیدا کردند که دوقطبی‌سازی‌های بی پایه نتواند آنها را تحت تاثیر قرار دهد اما به هر حال این مساله به عنوان یک خطر وجود دارد.

نجابت با تاکید بر اینکه می‌خواهند دو قطبی مذاکره و معیشت راه بیندازند، گفت: برخی مسئولین در لایه‌های میانی تصمیم‌گیری کشور از این خیالات دارند که معیشت مردم را به گروگان بگیرند، اینها نفوذی‌هایی هستند که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

وی افزود: البته برخی عاشق غرب هستند، تا زمانی که از شر طیف غربگرا راحت نشویم مشکلاتمون به طور ساختاری و مبنایی حل نخواهد شد، ما با طیفی در کشور سروکار داریم که عاشق آمریکا هستند و طیف گسترده‌ای هم در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مردم دارند.

نماینده ادوار مجلس این دوقطبی‌سازی درخصوص مذاکره با امریکا حتماً انجام می‌شود و من فکر می‌کنم اگر روشنگری صورت بگیرد دیگر حنای آنها رنگی نخواهد داشت.

منبع:مهر

221891