ثبت ۳۷ میلیارد دلار به عنوان رکورد جدید حجم معاملات بایننس در یک روز

یکی از آخرین گزارش های منبع خبری تحلیلی کوین تلگراف حاکی از آن است که حجم معاملات مشهورترین صرافی دارایی های دیجیتال با عنوان صرافی بایننس به بالاترین میزان تاریخ خود رسیده است. سه رمزارز اصلی صنعت کریپتو و بازار ارزهای دیجیتال در طی هفته اخیر اوج گیری قابل توجهی داشتند که موجب جهش شدید حجم معاملات در صرافی بایننس شد به طوری که رکورد تازه ای را به ثبت رساند.

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت کوین به عنوان بزرگترین رمزارز دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال اکنون در شرایطی قرار گرفته است که فقط در حدود ۵۰۰ دلار با رکورد تاریخی خود یعنی ۱۹۷۰۰ دلار در دسامبر سال ۲۰۱۷ فاصله دارد. کارشناسان بر این باورند که رالی شگفت انگیز بیت کوین، اتریوم و ریپل در هفته اخیر باعث شده است حجم معاملات بایننس به عنوان پیشروترین صرافی رمزارزی جهان به بیش از ۳۷ میلیارد دلار در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته برسد.

داده های دریافتی از وب سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می دهند که حجم معاملات صرافی بایننس در حال حاضر در محدوده ۳۷/۲۹۱/۴۴/۱۱۷ دلار قرار گرفته است که در بازه زمانی یک روز گذشته تا ۴۰/۵ درصد رشد را نشان می دهد. گزارش های منتشر شده در هفته گذشته راجع به حجم معاملات این صرافی در محدوده ۲۵ میلیارد دلار قرار داشت.

از طرف دیگر داده های دریافتی از وب سایت تحلیلی گلس نود (Glassnode) نشان می دهند که سود معاملات آتی یا فیوچرز موجود در این صرافی نیز به بالاترین میزان رسیده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است به طوری که رقم۱/۱۷ میلیارد دلار نشان می دهد.


بیشتر بخوانید؛

راه اندازی نسخه دوم شبکه بلاکچین اتریوم و پیامدهای آن


قابل توجه است که آمارهای صعودی و افزایشی معاملات صرافی بایننس با اوج گیری نرخ رمزارزها یا ارزهای دیجیتال اصلی همراه بوده است. بیت کوین در حال حاضر در محدوده بالاتر از مرز ۱۹۰۰۰ دلار در حال معامله است که از روز گذشته تاکنون ۴ درصد افزایش نرخ را نشان می دهد. اتریوم نیز به عنوان بزرگترین آلت کوین دنیای کریپتو اخیرا برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به قیمت بالای ۵۰۰ دلار رسید.

این رمزارز در هفته گذشته بیش از ۲۵ درصد جهش داشت و از مرز ۶۰۵ دلار نیز عبور کرد. قابل توجه است که طیف وسیعی از کارشناسان و تحلیلگران بازار کریپتو بر این باورند که اتریوم تا رسیدن به مرز ۸۰۰ دلار با هیج مقاومتی روبرو نیست و این فرضیه ها و جشم اندازها موجب افزایش موج خرید در میان تریدرها و سرمایه گذاران اتریوم شده است. علاوه بر این؛ ریپل نیز که رتبه سوم را از نظر ارزش بازار یا کوین مارکت کپ در اختیار دارد نیز دیروز به بالاترین قیمت سالانه خود یعنی نرخ ۰/۷۳ دلار رسید و نرخ آن در یک هفته تقریبا دوبرابر شد.

لازم به ذکر است که صرافی بایننس این حجم از فعالیت را بدون حضور کاربران آمریکایی خود به پیش می برد. بسیاری از کاربران بایننس که در کشور آمریکا مستقر هستند اخیرا ایمیلی را از صرافی بایننس دریافت کرده اند مبنی بر اینکه ۱۴ روز فرصت دارند تا موجودی حساب های کاربری خود را تخلیه کرده و آن را ببندند. صرافی بایننس از مورخ سپتامبر ۲۰۱۹ بود که استفاده از خدمات خود را برای کاربران آمریکایی ممنوع اعلام کرد.

منبع: سام تایمز

221690