برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

راه اندازی اورژانس محصولات کشاورزی به همت بنیاد برکت در کردستان

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: برای نخستین بار در کشور، اورژانس محصولات کشاورزی به همت بنیاد برکت در کردستان راه اندازی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هادی جوهری، معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت امروز با تایید این خبر در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد با هدف ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در کشاورزی کردستان اقدام به راه‌اندازی یک اورژانس محصولات کشاورزی کرده است.

وی این طرح را برای جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی کشاورزان عنوان کرد و بیان داشت: محصولاتی که به هر علت روی زمین مانده است از کشاورزان خریداری و با صنایع تبدیلی به فرآورده‌های غذایی تبدیل می‌شود و وارد بازار مصرف می گردد.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت، این اورژانس محصولات کشاورزی را به کمک یک شرکت فعال در سنندج به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ رب گوجه فرنگی ایجاد کرده است.

جوهری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از اهالی این استان شده است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت تاکید کرد: در سال جاری بنیاد برکت اقدام به خرید ۵۲ هزار تن محصول شامل ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی، ۶ هزار و ۵۰۰ تن سیب و ۶ هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان نموده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید، یک‌هزار و ۶۰ تن گوشت ماهی و میگو، ۴۲ هزار تن شیر، هفت میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۸۰۴ تن عسل، ۶۲ هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و ۴۱۰ هزار دست پوشاک شده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

221202