رییس مرکز بهداشت سنندج:

بسیاری از اصناف در سنندج پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بسیاری از اصناف در شهر سنندج در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی با ما همکاری ندارند و از قانون بستن مغازه راس ساعت 18 سرپیچی می کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس مرکز بهداشت سنندج امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا که به صورت ویدئوکنفراس با وزیر کشور و وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: براساس آخرین آمارها 4870 نفر در شهر سنندج به علت ابتلا به کرونا در منازل خود قرنطینه هستند.

جهانبخش یوسفی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر جمع بیماران کرونایی بستری در کردستان 814 نفر می باشد که 455 نفر از این مبتلایان در بیمارستان های شهر سنندج بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و افراد مشکوک، از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی هم استفاده می‌شود، بیان داشت: بیش از ۱۸۸ گروه در سنندج طی ماه‌های مهر و آبان جاری به بازرسی از 12000 مکان عمومی پرداختند که ۲۰۰ اخطار و ۹۴ پلمب، از نتایج این بازرسی‌ها بود.

یوسفی ادامه داد: با این وجود متاسفانه بسیاری از اصناف در شهر سنندج در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی با ما همکاری ندارند و از قانون بستن مغازه راس ساعت 18 سرپیچی می کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: همچنین نقص سامانه ۴۰۳۰، عدم استفاده از ماسک در مناطق حاشیه شهر به دلیل ناتواتی مالی و کمبود تعداد اکیپ‌ها برای بازرسی از اصناف، از جمله مشکلات موجود در سنندج می باشد.

این مقام درمانی عنوان داشت: از دستگاه های متولی درخواست داریم که با اعمال جرایم سنگین اصنافی که به دستورالعمل ها توجه نمی کنند، اقدام نمایند و در ضمن برای اصنافی که پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند موارد تشویقی در نظر بگیرند.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

220688