استاندار کرمانشاه:

217 میلیارد تومان اعتبار در خزانه موجود است/ گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره بر  هزار و 245 میلیارد تومان اعتبار  از ۱۹ ردیف اعتباری که به استان ابلاغ شده است گفت: 476 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شده است که 217 میلیارد تومان آن در خزانه موجود می باشد بر همین اساس مدیران تلاش کنند تا باقی مانده اعتبار نیز جذب گردد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه (22 آبان ماه) در جلسه شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان با اشاره ای بر وضعیت نامطلوب کرونا در استان تاکید کرد: مدیران باید تلاش کنند در راستای پیشگیری از کرونا هر کمکی که می توانند به دانشگاه علوم پزشکی و مردم انجام دهند.

بازوند افزود: مدیران باید با اطلاع رسانی و اغنا سازی در جامعه عمل کنند این کار بر همه ی کارها اولویت داشته و هیچ کاری واجب تر از کمک به حل این بحران نیست؛ استان در شرابط سختی قرار گرفته است و کادر درمان خسته شده اند و فشارهای زیادی بر پزشکان، پرستاران و کادر درمان تحمیل می شود این عزیزان جان خود را برای مردم گذاشته اند بر همین اساس همه باید آنها را یاری کنیم.

نباید کار مراجعه کننده ای به بهانه دورکاری کارمندان انجام نشود

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: ساعت کاری ادارات از روز شنبه بر اساس استدلال و جمع بندی ها از ساعت 7:30 تا 14:30 می باشد و مدیران می توانند این موضوع را مدیریت کنند اما طوری نباشد که کار مراجعه کننده ای بر زمین بماند و به روزهای بعد موکول گردد.

وی با اشاره بر هزار و 245 میلیارد تومان اعتبار از ۱۹ ردیف اعتباری که به استان ابلاغ شده است گفت: 476 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شده است که 217 میلیارد تومان آن در خزانه موجود می باشد بر همین اساس مدیران تلاش کنند تا باقی مانده اعتبار نیز جذب گردد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشنان کرد: یکسری ظرفیت های راکد معادن فعال شده است که این نمونه یکی از 24 اصل اقتصاد مقاومتی می باشد که باید از این ظزفیت های آن استفاده شود زیرا کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است تا با سرمایه گذاری در معادن به کمک استان اشتغالزایی ایجاد شود.

وی بر اساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص آزادسازی ۲ پهنه از معادن استان، عنوان کرد: فعال سازی معادن راکد مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم تا پایان آذرماه که قرار است ۲ پهنه معدنی استان آزاد و به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: برای فعال سازی و کسب پروانه در بخش معدن در گذشته سرمایه گذاران باید مراحل و بروکراسی اداری طولانی را پشت سر می گذاشتند که این روند در راستای جهش تولید و جذب سرمایه گذاری در این بخش اقتصادی اصلاح شده است.

گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه کرمانشاه است

بازوند باتوجه به وجود بازارچه های اطراف و فاصله خوب استان های همجوار بحث گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه کرمانشاه دانست و افزود: در بخش خدمات گردشگری باید از این ظرفیت استفاده کنیم و به استانهای همجوار خدمات خوبی ارائه دهیم.

وی با اشاره بر مشکلات و موانع پیشرو حوزه خدمات گردشگری اظهار داشت: کار بسیار سختی است اما باید با اغنا سازی مشکلات و موانع نرم افزاری را برطرف کنیم تا توسعه گردشگری صورت گیرد زیرا در این میان افراد و حوزه های زیادی دخالت دارند.

استاندار کرمانشاه با عنوان اینکه به دلیل ویروس کرونا خیلی از کسب وکار تالارها تعطیل شده است گفت: خیلی از مشاغل تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند که شرایط سختی را ایجاد کرد بنابراین باید برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا احساس کنند که دولت در کنار مردم و بخش خصوصی قرار دارد تا این مشکلات حل و فصل شود.

بازوند در بخش دیگریبا عنوان اینکه دستگاه های اجرایی خلاف جهت یکدیگر حرکت نکنند و با همکاری برای رفع مشکلات تلاش کنند در ادامه تشریح کرد: در بحث بحران زلزله اتفاقات بسیار خوبی توسط مردم و مدیران رقم زده شد. همچنین در بحث امداد و نجات و بازسازی کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفت که موجب شد در این امتحان بزرگ پیروز و سربلند باشیم.

مقام ارشد استان با عنوان اینکه در این بحران همه ی مردم به نحوی مدیریت می کردند افزود: اطلاع رسانی کانال های داخلی در فضای مجازی کار مثبتی بود که موجب یک حرکت ملی با همکاری و همدلی مردم و مسئولان شد.

وی همچنین افزود: در این میان رسانه ها وکانال های معاند با دروغ پردازی سعی بر نا امید کردن مردم داشتند که با اطلاع رسانی بسیار خوب کانال های داخلی نقشه های آنان نقش بر آب شد.

وی با اشاره به خسارت شدید بیمارستان و مسکن مهر اسلام آبادغرب که از کانون زلزله بسیار دورتر بودند، گفت: مدیران باید توجه داشته باشند که افکار عمومی هنوز در خصوص عوامل این خسارت با وجود این همه بازسازی می پرسند یعنی کسانی که در انجام امور خیانت کنند از ذهن مردم فراموش نمی شوند. در نتیجه ساخت و سازهای غیر اصولی که انجام شده بود و با وقوع زلزله ویران شد باید به عنوان یک تجربه برای مقاوم سازی از آن بهره گرفت.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210380