ابتلای بیش از 80 کارمند شهرداری یزد به کرونا

شهردار یزد در جمع خبرنگاران به بیان علت کاهش حقوق رانندگان اتوبوس های شهری در ایام تعطیلی ناوگان پرداخت.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ جمال الدین عزیزی در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اقدامات شهرداری یزد از ابتدای شیوع کرونا گفت: ازهمان ابتدای شیوع این بیماری، لایحه ای را به شورای شهر ارائه دادیم که بر اساس آن چهار میلیارد تومان بودجه برای خرید دستگاه تست کرونا مصوب شد و این دستگاه پس از خرید به علوم پزشکی یزد واگذار شد.

شهردار یزد افزود: پس از اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی سازه ای با هزینه دو میلیارد تومان در کنار بیمارستان شهید صدوقی احداث و تجهیز شد که نحوه استفاده از آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده است.

سازه شهرداری صرفا کاربرد بیمارستانی ندارد

وی در خصوص اینکه کاربرد این سازه به عنوان بیمارستان صحرایی در اختیارات دانشگاه علوم پزشکی است یا خیر گفت: شهرداری تنها مجری این طرح بوده و تصمیم گیری در باره اینکه از این سازه در زمینه بیمارستان صحرایی، بخش تریاژ یا اورژانس استفاده شود به دانشگاه علوم پزشکی مرتبط است هر چند آرزو می کنیم وضعیت یزد به نقطه ای برسد که هیچگاه نیاز به این فضا پیدا نشود.

عزیزی در خصوص وضعیت تهویه این فضا هم گفت: اخیرا در زمینه تهویه این فضا تجهیزاتی خریداری شده که در صورت نیاز نصب خواهد شد.

شهردار یزد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر شهر در دستور کار شهرداری قرار ندارد اظهار داشت: در موج اول، این اقدام توسط سازمان آتش‌نشانی صورت گرفت و 210 هزار لیتر محلول ضدعفونی مصرف شد که البته از همان ابتدا نیز عده ای با این کار مخالف بودند و آن را دارای اشکالات زیست محیطی می دانستند.

وی با اشاره به کاهش 140 میلیارد تومانی در آمد شهرداری یزد گفت: در اسفندماه سال گذشته در راستای کاهش مراجعه مردم، عوارض سال 98 را تا خردادماه امسال تمدید کردیم که این موضوع، شهرداری را متضرر کرد البته سلامت مردم بیش از این ها برای ما اهمیت دارد.

عزیزی با عرض تسلیت به خانواده های متوفیان کرونایی اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرداری قوانین متغیر برای تغسیل یا تیمم افراد فوت‌شده کرونایی بود به نحوی که اوایل، دستورالعمل‌ها مبتنی بر عدم تغسیل و انجام تیمم وجود داشت که البته ما در استان یزد با راه‌اندازی و آماده‌سازی محل غسالخانه قدیم و با نظارت مرکز بهداشت، کمک گرفتن از نیروهای مردمی و طلاب کار تغسیل فوت‌شدگان کرونایی را انجام دادیم و این موضوع برای بازماندگان ارزشمند بود.

ابتلای بیش از 80 کارمند شهردای یزد به کووید 19

شهردار یزد از ابتلای بیش از 80 نفر از کارکنان دستگاه متبوعش به بیماری کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون آمار فوتی از افرادی که مستقیم در شهرداری مشغول به کار هستند گزارش نشده اما متاسفانه تنی چند از همکاران ما که در شرکت های پیمانکاری فعال هستند در اثر این بیماری فوت کردند.

عزیزی با بیان اینکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یکی از محل های انتقال ویروس، ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شده بود اظهار داشت: در همین راستا ضدعفونی حمل ‌و نقل عمومی در طول ماه‌های گذشته توسط شهرداری یزد انجام‌گرفته، همچنین 800 کاور جداکننده نیز به تاکسی‌های یزد اهدا شده است.

علت کسر حقوق رانندگان اتوبوس های شهری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون مبنی براینکه علت کاهش حقوق رانندگان اتوبوس های شهری در ایام تعطیلی ناوگان چیست؟ گفت: کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود آورده و همانطور که عرض شد درآمد شهرداری بسیار تقلیل یافته و هزینه ها افزایش پیدا کرده بنابراین ما تلاش کردیم حقوق رانندگان را به هر طریقی پرداخت کنیم اما هزینه های مانند هزینه گازوئیل یا روغن و... را از حقوقشان کسر کردیم که البته در این زمینه نیز به دنبال راهکارهای بهتری برای پرداختی رانندگان عزیز هستیم.

هزینه های متوفیان کرونایی رایگان نیست

این مقام مسئول در شهر یزد پیرامون حرف و حدیث هایی مبنی بر رایگان بودن زمین آرامستان یزد هم گفت: بحثی که مطرح شد در خصوص قبور خانوادگی بود که در حال حاضر با مصوبه شورای شهر 35 میلیون تومان به فروش می رسد که البته با هزینه های امروز بیش از این برای شهرداری آب می خورد.

شهردار یزد اضافه کرد: البته این قبور در منطقه وقفی خلدبرین (آرامستان) یزد قرار ندارند ضمن اینکه هزینه هایی که سازمان آرامستان ها دریافت می کند بابت ارائه خدمات نظیر تغسیل و تدفین و ... از این گونه موارد است و بین هزینه متوفیان کرونایی و عادی تفاوتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

209991