شهردار یزد:

مدیران معتهد امروز؛ دانش آموزان مکتب خانه های قرآنی در گذشته هستند

شهردار یزد عنوان کرد: پایه و فرهنگ قوی قرآنی گذشته، نسل هایی را در یزد به وجود آورد که امروز یزد را رقم زد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد در آئین افتتاحیه اولین جشنواره هنر قرآنی دانش که در محل سالن همایش های شیخ مفید مینه العلم کاظمیه یزد برگزار شد با بیان اینکه در شهر تاریخی و جهانی یزد همیشه به مسائلی که ما را جهانی و تاریخی کرده اشاره می شود و این در حالی است که مباحث دیگر نیز در آن دخیل هستند، گفت: مبانی فرهنگی و اعتقادی که در یزد و بین یزدی ها وجود داشته یکی از ابعاد قوی در انتخاب شهر یزد به عنوان میراث جهانی شناخته شده است.

شهردار یزد با اشاره به اینکه در گذشته با قدم زدن در کوچه های یزد همیشه صدای آموزش قرآن کریم را می شنیدیم و جزو لاینفک زندگی ما بود، افزود: پایه و فرهنگ قوی قرآنی در آن زمان، نسل هایی را در یزد به وجود آورد که امروز یزد را رقم زد.

وی اضافه کرد: الان با تهاجم فرهنگی بیرونی و درونی، فضای مجازی و یکسری دیگر از مسائل، ما از زندگی قرآنی خود دور شدیم و امروز دیگر آوای قرآن کریم را در کوچه های یزد نمی شنویم.

عزیزی عنوان کرد: با توجه به دور شدن از فرهنگ قرآنی، در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد بر این مسئله تاکید شد تا در زمینه قرآنی نیز در بودجه های فرهنگی خود حرکتی را آغاز کنیم و تاثیرگذاری را در این بخش داشته باشیم.

شهردار یزد با اشاره به اینکه جشنواره هنر قرآنی دانش اهداف بسیاری را در خود نهاده است، افزود: این جشنواره فارغ از بحث های مسابقه ای و ظاهری کار، حرکتی باشد تا در بین و دانش آموزان ، جوانان و نوجوانان شاهد شروع حرکتی اثربخش باشیم.


بیشتر بخوانید؛

آثار برتر «جشنواره هنر قرآنی دانش» به اکران عمومی درخواهد آمد


وی اذعان داشت: احیای مکتب خانه ها یا روش های آموزشی سنتی شاید مطابق متدهای امروز نباشد اما مدلی باید پیاده سازی کنیم تا قرآن کریم در درون زندگی هایمان نفوذ پیدا کند.

عزیزی با بیان اینکه در زمینه قرآن شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد فعالیت های اثربخشی را انجام داد، اظهار داشت: راه اندازی فرهنگسرای تخصصی قرآن و عترت با همکاری حافظان و قاریان، تجهیز فرهنگسرای دارالقرآن مرکزی و برنامه های مشارکتی متعددی در زمینه قرآن کریم طی سالیان اخیر انجام شده است.

شهردار یزد با اشاره به اینکه جشنواره هنر قرآنی دانش یزد دو بُعد را دنبال می کند افزود: یکی در بُعد دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید قرآن حاج حسن دانش از دیگر ابعاد برگزاری این جشنواره در یزد است.

عزیزی در پایان گفت: امیدواریم این کارها منجر به این شود تا بخشی از خانواده ها و دانش آموزان با فرهنگ قرآن کریم انس و الفت بیشتری پیدا کنند و بتوانیم تاثیرات آن را در شهرمان مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

225121