شهردار یزد خبر داد؛

بهره بردای از 30 دستگاه اتوبوس شهری ویژه نابینایان در یزد

شهردار یزد از مناسب سازی 30 دستگاه اتوبوس شهری ویژه نابینایان تا دوهفته دیگر خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، جمال الدین عزیزی در گفتگو با خبرنگار پرسون، با بیان اینکه شهریزد پس از جهانی شدن وظیفه دارد حضور امن همه شهروندان را در شهر فراهم کند گفت: شهرداری یزد در زمینه دسترس پذیری همه اقشار جامعه به امکانات شهر برنامه ریزی و در این مسیر ریل گذاری کرده است که کسب عناوینی نظیر پایلوت شهر دسترس پذیر، دوستدار معلول، دوستدار کودک و .. نشان از این تلاش دارد.

شهردار یزد با بیان اینکه شهر دسترس پذیر از اهداف مهم شهرداری به شمار می رود اظهار داشت: شهرداری موظف است شهر دسترس پذیر فراگیر را فراهم کند و فراگیر بودن یعنی نه تنها همه انواع معلولیت ها بلکه همه افشار سنی جامعه را پوشش داده دهد.

وی همچنین از مناسب سازی 30 دستگاه اتوبوس شهری ویژه نابینایان تا دوهفته دیگر خبر داد و اظهار داشت: با نصب پیجر ایستگاه های اتوبوس و سیستم صوتی برای نابینایان و ناشنوایان شرایط استفاده این قشر نیز از اتوبوس های شهری فراهم خواهد شد.

عزیزی پیرامون مناسب سازی پل های عابر پیاده هم گفت: در خصوص پل های عابر پیاده دو موضوع وجود دارد اول دسترسی معلولان به عابر پیاده و دوم تجهیز پل ها که در حال بررسی و راه اندازی آسانسورها و پله برقی های این پُل ها هستیم البته تعدادی از این پل ها در اختیار سرمایه گذار بوده و هنوز به شهرداری واگذار نشده است که انشالله با پیگیری های لازم مشکل این پل ها نیز در آینده نزدیک مرتفع می شود.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

223344