ورود درمان آنتی بادی کرونا به مرحله سوم آزمایش

یک درمان بالقوه آنتی بادی کووید۱۹ پس از نتیجه موفقیت آمیز روی ۲۰ بیمار، قرار است وارد مرحله سوم آزمایش بالینی با حضور ۱۳۰۰ داوطلب شود.

به گزارش پرسون به نقل از اسکای نیوز، سومین مرحله آزمایش بالینی یک درمان بالقوه آنتی بادی COVID-۱۹ آغاز شده و توسعه دهندگان این درمان آن را دستاوردی سریع می‌دانند.

شرکت‌های «گلاکسواسمیت کلاین» و «ویر بیوتکنولوژی» اعلام کرده اند برنامه آزمایش بالینی درمان بالقوه آنها در نقاط جدیدی در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا گسترش می‌یابد.

آزمایش بالینی این درمان بالقوه از ماه آگوست آغاز شده و کارشناسان امیدوارند از آن برای درمان اولیه بیمارانی که ریسک بالای ابتلاء به ویروس کرونا را دارند، استفاده کنند.

به گفته این شرکت درمان مذکور نتایج رضایتبخشی در محافظت از ریه‌های ۲۰ بیمار داوطلب داشته است.

«جورج اسکانگوس» مدیر ارشد اجرایی شرکت ویر تکنولوژی در باره انتقال سریع به مرحله سوم آزمایش بالینی می‌گوید: این دستاورد سریع نشان دهنده اهمیت جلوگیری از عواقب وخیم این ویروس مرگبار است.

درمان مذکور (Vir۷۸۳۱ (GSK۴۱۸۲۱۳۶ نام دارد و یک آنتی بادی با ویژگی‌هایی است که با استفاده از مکانیسم‌های مختلف از بستری شدن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ یا مرگ آنان جلوگیری می‌کند.

قرار است در مرحله سوم آزمایش بالینی این درمان بالقوه ۱۳۰۰ نفر شرکت کنند و نتایج اولیه آن احتمالاً تا پایان سال جاری مشخص می‌شود.

این دو شرکت از ماه آوریل تاکنون مشغول توسعه یک درمان مبتنی بر آنتی بادی برای ویروس کرونا هستند. البته شرکت گلاکسو اسمیت کلاین به طور جداگانه برای توسعه واکسن کووید ۱۹ با سانوفی همکاری می‌کند.

207366

مطالب مرتبط