هشدار کرونایی استاندار به مدیران و کارمندان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با انتقاد از نبود آمار دقیق از وضعیت کرونا در استان، به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی 3 روز فرصت داد تا با جمع بندی داده های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اصناف، تحلیل نهایی را از شرایط کرونا در خراسان شمالی ارائه دهند.

به گزارش پرسون؛ استاندار خراسان شمالی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و دستگاه های دولتی گفت: مدیران و کارکنانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، به دفتر تخلفات اداری معرفی می شوند. وی با بیان این که ارباب رجوعان در صورت مراجعه به ادارات از ماسک استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ادارات از ارائه خدمات به افرادی که به پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند، بپرهیزند.

شجاعی با اشاره به این که اگر ادارات مدیریت نشوند یا کارمندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، هم مدیر و هم کارمند به دفتر تخلفات اداری معرفی می شوند، اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹، خراسان شمالی از زمان شیوع این بیماری جزو استان های برتر در مدیریت ویروس کرونا بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری دانشگاه علوم پزشکی استان برای دریافت سهمیه واکسن آنفلوانزا تاکید و اعلام کرد: چنین نباشد که در این مورد مانند برخی موارد سهم استان ضایع شود.

استاندار از دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانداران خواست برای تعطیلی یک هفته ای شهرهای قرمز، نظر خود را اعلام کنند تا در ستاد استانی تصمیم گیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه از قرمز بودن وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های شیروان، گرمه و فاروج خبر داد. دکتر «هاشمی» اضافه کرد: وضعیت سایر شهرستان های استان نارنجی است.
وی در مورد تهیه واکسن آنفلوانزا در استان توضیح داد: تاکنون 5 هزار دوز واکسن آنفلوانزا وارد استان و با اولویت پرسنل بهداشت و درمان، زنان باردار و بیماران خاص توزیع شده است.

منبع: روزنامه خراسان شمالی

206928