استاندار کرمانشاه:

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جرم است

استاندار گفت: سلامت مردم با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در خطر است و این جرم است، سیل نباید باعث شود سلامت مردم به خطر بیفتد، امروز هیچ بحرانی سخت‌تر از کرونا نیست، سیل خسارت جانی نداشته است، و خسارت مالی هم قابل جبران است.

کرمانشاه- پرسون؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز حمعه یازدهم مهرماه در چهارمین جلسه‌ی ستاد بحران استان با اشاره به بازدیدی که از مناطق سیل زده هرسین داشت، اظهار داشت: از این اتفاقات در گذشته نیز داشته ایم و در آینده نیز داریم، از همان ساعات اولیه سیل مسئولان با من در تماس بودند و سیل در شهرستان هرسین و روستاها به خوبی مدیریت شد.

بازوند با اشاره به اینکه تعدادی از افراد وسایل زندگی، دام، علوفه و محصولات کشاورزی خود را از دست داده اند، گفت: ما باید سنگ صبور مردم باشیم و در صدد رفع مشکلاتشان برآییم؛ دنبال آن هستیم تأمین خسارت کنیم و از این بحران‌ها یک فرصت بسازیم.

اطمینان به خواسته های سیل زدگان
مدیریت ارشد استان از مسئولان خواست به خواسته های خسارت دیده گان از سیل احترام بگذارند.

سیل زدگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند
بازوند با اشاره به صحبت‌های رو در رو با مردم سیل زده شهرستان هرسین، گفت: مردم خصوصاً در روستاها علاوه بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تجمع کرده بودند. که این موضوع اصلا قابل قبول نیست چنانچه تکرار شود فرماندار باید پاسخگو باشد.

استاندار گفت: سلامت مردم با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در خطر است و این جرم است، سیل نباید باعث شود سلامت مردم به خطر بیفتد، امروز هیچ بحرانی سخت‌تر از کرونا نیست، سیل خسارت جانی نداشته است، و خسارت مالی هم قابل جبران است.

استاندار در ادامه گفت: برای خانه های روستایی آسیب دیده، بر اساس گزارش بنیاد مسکن ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده و به سایر واحدهایی نیز که نیاز به بازسازی داشته باشند، کمک خواهد شد، برآوردهای خسارت و تلفات دام توسط دامپزشکی سریعاً جمع بندی و گزارش شود و‌ نسبت به پرداخت خسارت ها نیز اقدام خواهد شد، در امداد رسانی و کمک به مردم حتماً پروتکل های بهداشتی رعایت شود و این سیل سبب گسترش و شیوع کرونا و‌ به خطر افتادن جان مردم نشود.

بازوند ادامه داد: 10هزار ماسک بین روستاها به صورت رایگان از فردا توزیع می شود که مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود، موضوع آب شرب و سایر تاسیسات روستاها با حضور میدانی مدیران در اولویت قرار می‌گیرد، با ارزیابی دفتر روستایی و کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک های معیشتی و اثاثیه منزل در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار می گیرد، جاده های روستایی و معابر سریعا ترمیم شود و مشکلات برای تردد مردم حل شود، شرکت پشتیبانی دام مشکلات سایر دامداران را پیگیری و رفع کند، خانه های آسیب دیده شهرهرسین نیز در ارزیابی مدنظرقرار گیرد.

لازم به ذکر است: در جلسه امروز، نماینده مردم هرسین، کنگاور و صحنه در مجلس، فرماندار، شورای روستاها، شهردار و شورای هرسین و دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

206870