علی نجفی توانا در گفتگو با پرسون:

برای مبارزه با قاچاق کالا سه قوه باید پای کار باشند

ریاست قوه قضاییه در این زمینه گفته است که باید با قاچاق کالا به صورت کامل برخورد کنیم و از حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی قاچاق سازمان یافته استفاده کنیم.

علی نجفی توانا در گفتگو با پرسون در تحلیلی درباره قاچاق کالا و گستردگی آن در کشور گفت: قاچاق کالا در کشور ما تبدیل به بحران شده است و توفیقی در این موضوع به وجود نیامده است. آنچه همیشه در قوه قضاییه از طریق برخورد مطرح بوده را نمی‌توانیم بگوییم موثر نبوده و توانسته مانع از ادامه کار آن ها شود اما چنان توفیقی هم پیدا نکرده است.

او در ادامه گفت: برای مبارزه با قاچاق که بر روی همه حوزه ها اثر منفی داشته باید اقدامات نظراتی و واکنشی اجرا شود. در بعد اقتصادی میتوان با حمایت از تولید داخلی استفاده از کالای قاچاق را به حداقل رساند و در ابعاد مختلف برخورد با قاچاق سازمان یافته است. همانطور که قابل درک است قاچاق سازمان یافته هم بدون حمایت بعضی از مسئولین و نهاد‌ها امکان پذیر نیست.

وی درباره نحوه برخورد ریاست قوه قضاییه عنوان کرد: ریاست قوه قضاییه در این زمینه گفته است که باید با قاچاق کالا به صورت کامل برخورد کنیم و از حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی قاچاق سازمان یافته استفاده کنیم. اما شیوه سنتی پاسخگو نخواهد بود چون با این روش با قاچاق بالفعل مبارزه میکنیم و باید تمرکز خود را بر روی قاچاق بالقوه بگذاریم. باید بحث پیشگیری وضعی را تقویت کنیم و قاچاق کالا را در وروی در توضیعی هم کنترل کنیم. اگر این شیوه به صورت سازمان یافته انجام شود و مردم بفهمند کالای بدون شناسنامه در اختیار قرار نمی‌گیرد این اتفاق کمتر می‌شود در برخورد با این قضیه نیاز هست که هر سه قوه به پای کار بیایند و این وضع را کنترل کنند.

194353

مطالب مرتبط