به گزارش سایت خبری پُرسون، علی فرهادی درباره تصمیم اخیر برخی استانها برای تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت: این موضوع یک تصمیم استانی بوده و باید از مدیران همان استان پرسید در کمیته چه گذشته است. وقتی یک کمیته تصمیم میگیرد، همه اعضای آن تصمیم مشترک گرفتهاند و درست نیست که بعداً گفته شود چه کسی موافق یا مخالف بوده؛ این تصمیم جمعی است و باید مورد حمایت همه اعضا قرار گیرد.
تعطیلی مدارس تنها راه کاهش آلودگی نیست
فرهادی تأکید کرد نباید علت آلودگی هوا را فقط به مدارس نسبت داد: وقتی مدرسه را تعطیل میکنیم ولی بازار باز است و والدین باید سر کار بروند، تردد در شهر ادامه دارد. بنابراین نباید تصور کنیم حضور دانشآموزان عامل اصلی آلودگی است. شاید تأثیر کمی داشته باشد اما قطعاً تعیینکننده نیست.
هشدار نسبت به خسارت آموزشی
معاون آموزش و پرورش با یادآوری پیامدهای تعطیلی گفت: کاهش زمان آموزش خطر بزرگی برای یادگیری دانشآموزان دارد. دانشآموزی که دچار افت یادگیری میشود، جبران آن بعداً برای خود او، خانواده و معلم بسیار سخت خواهد بود.
آموزش مجازی بهبود یافته اما جایگزین کلاس حضوری نیست
فرهادی در پاسخ به اینکه هزینه سلامت مهمتر است یا تعطیلی»، گفت: «این موضوع نیاز به پژوهش دقیق دارد و نمیتوان بدون بررسی نظر قطعی داد.
او در عین حال توضیح داد که با وجود تقویت سامانه شاد و ارتقای زیرساختها، آموزش مجازی هنوز فاصله زیادی با آموزش حضوری دارد: بهبودهایی صورت گرفته، اما تجربه یادگیری در کلاس درس با فضای مجازی قابل مقایسه نیست.
منبع: عصر ایران