اخبار سیاسی ایران و جهان

در سرویس سیاسی آخرین و مهمترین خبرهای سیاست داخلی و خارجی را بدون در نظر گرفتن جبهه و جناح و به صورت کاملا بی طرف در حوزه های متنوعی چون رهبری، مجلس، دولت، احزاب، دفاعی و امنیتی و ... بخوانید.

مهمترین اخبار

سخنان رهبری، هم در نقد رادیکال‌ها هم در تبیین شاخص برای اعضای کابینه این فرصت مهم را برای جناب پزشکیان فراهم آورده است تا با خیال راحت از سد تندروهای حزبی اصلاح‌طلب و سهم‌خواهان راحت شود.

لیست گزینه‌های سکانداری وزارت اقتصاد نهایی در کمیته راهبردی انتخاب کابینه سیزدهم شد در این لیست افراد زیر حائز بیشترین آراء شده‌ و شانس بیشتری برای تصدی این وزارتخانه دارند.

امام جمعه مشهد گفت: در هر جریانی اگر کوچکترین زاویه با امام زمان را احساس کردیم، باید با تمام قدرت در مقابل آن بایستیم و سازش و مذاکره نکنیم.

روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش حامل بیش از ۱ میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق با پرچم کشور توگو و ۱۲ خدمه در آب‌های میانی خلیج فارس خبر داد.

پزشکیان به سخنان نخست‌وزیر ژاپن درباره برجام اشاره کرد و اظهار داشت: این آمریکا بود که ابتدا از برجام خارج شد و سپس شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرد. با این حال جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هر گونه گفتگو در این زمینه با ملاحظه همه جوانب جهت احقاق حقوق ملت ایران بوده و هست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دامنه‌ گسترده‌ای که صنعت برق هسته‌ای دارد هم می‌تواند ارتقاء کیفی و کمی و فناورانه‌ صنعت را به دنبال داشته باشد هم ما را در سال‌های آینده به یک قطب سازنده‌ نیروگاه‌های اتمی تبدیل کند.