رسانه‌های دیگر

تیم علی باقری حدود دو سال است که بی‌وقفه تلاش می‌کند تا راهی برای رفع تحریم‌ها و تامین منافع ایران بیابد و به نظر می‌رسد این‌بار در آستانه یک توافق نانوشته هستند.
امروز نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع قطعنامه 2231 برگزار می‌شود. قطعنامه‌ای که ایران نیز در نوشتن متنش مشارکت داشت و پس از تصویب برجام را تأیید کرده و موجب خروج ایران از فصل هفت منشور ملل متحد شد.
دولت سیزدهم در دومین سال سکانداری خود موفق شد طلسم ۱۶ ساله عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای را بشکند، در حالی که در دولت گذشته برخی با بهانه عدم عضویت ایران در FATF مدعی بودند ایران قادر به عضویت در سازمان شانگهای نیست.
قلم به فریاد می‌آید وقتی می‌خواند این خبر را که هموطنان مظلوم این روزها در سیستان و بلوچستان، خفگی را نفس می‌کشند، وقتی می‌داند لااقل بخشی از آن به دلیل دزدیدن حقآبه ما توسط طالبان است.
نهادی قصد دارد از طریق برگزاری مزایده مجموعه‌ای از املاک خود با کاربری‌های مختلف در ۲۶ استان را به فروش بگذارد. تنها یکی از نمونه‌های قید شده در فهرست این املاک فروشی یک مجتمع مسکونی بلندمرتبه در یک منطقه نسبتا گران تهران است که در محتوای آگهی آن به صراحت قید شده است که توافق با شهرداری بر سر تغییر کاربری آن صورت گرفته است.
هر چند مرغ کشتار روز به صورت روزانه در میادین میوه و تره‌بار با قیمت مصوب ۷۳‌هزار تومان عرضه می‌شود، اما شاهد آن هستیم که به سرعت این میزان مرغ توزیعی خریداری شده و بسیاری از مردم باید مرغ مورد نیاز مصرفی خود را از خرده‌فروشی‌ها تهیه کنند.
آیت الله خاتمی گفت: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.
آمار مشارکت پایین، سال‌های سال به کابوس سیاسی شباهت داشت اما در دو انتخابات 1398 و 1400 از آن حساسیت‌زدایی شد و عده‌ای به این تئوری روی آوردند که انتخابات حداقلی با نتیجه از پیش تعیین شده بهتر از آن است که ریسک مشارکت بالا به جان خریده شود.
شایعات و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آن است که بعضی می‌گویند: «زاکانی استعفای خود را به مهدی چمران و پرویز سروری تقدیم کرده است.
شورش واگنر نشان داد آدم‌کش‌ها و اراذل و اوباش هرگز قابل اعتماد نیستند و پشتوانه واقعی حکمرانان فقط مردم هستند کمااینکه توپ و تانک و تجهیزات نظامی نیز اگر با پشتوانه مردمی همراه نباشند، ارزش ندارند و کاری از آنها ساخته نیست.
نگرانی روزنامه دولت از پیشنهاد حجاریان برای استعفای رئیسی

این دولت که پای کار است، چرا باید برود؟

روز گذشته گفت‌وگویی از سعید حجاریان در روزنامه اعتماد منتشر شد که جز پیام یأس برای بدنه اجتماعی، ناتوانی از کنش سیاسی و امتناع تأثیرگذاری کنشگران اصلاح‌طلب بر عرصه عمومی معنای دیگری نداشت. با این همه، «مغز متفکر» جریان اصلاحات، به جای نگریستن در آینه و دقت در این مسأله که براستی دلیل عبور مردم از این جریان سیاسی چیست، راهکاری محیرالعقول پیشنهاد کرد: استعفای دولت سیزدهم!