رسانه‌های دیگر

مردی که کار مطبوعاتی را حدود ۷۳ سال پیش با ویراستاری در مجله «الحوادث» آغاز کرد و سپس مهم‌ترین روزنامه جهان عرب را در سال ۱۹۷۴ تأسیس کرد، سه روز پیش در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
زومیت نوشت: عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مدعی شد: یوتیوب برای عموم فیلتر و برای بازرگانان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی آزاد است.ی
دولت اصولگرایان به تدریج در حال خارج شدن از پیله‌ای است که خودش در حوزۀ سیاست خارجی به دور خود پیچیده است. حضور در جمع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شانگ‌های و بریکس نشانه‌ای آشکار از روند خروج از پیلۀ انزواطلبی پرخاشجویانه و خوداستثناءپندار است.
این تیتر‌های دروغ یا اغراق شده (و بعضا متناقض) در رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه و دنباله آنها در فضای رسانه‌ای داخلی را مرور کنید که با وجود همدلی بالای آقایان رئیسی و قالیباف و اغلب وزیران و نمایندگان، چگونه از هیچ یا کاه، کوه می‌سازند:
دستورالعمل اجرایی مربوط به متنوع‌سازی روش‌های ورود سرمایه به کشور برای سپرده‌گذاری بلندمدت ارزی و سرمایه‌گذاری نیز در تداوم تلاش‌های دولت برای رونق سرمایه‌گذاری در کشور تدوین شده؛ اقداماتی که در دو سال گذشته اثربخشی خود را نشان داده است.
مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد در توئیتی از پیگیری این وزارتخانه برای آزادی محمدحسین ولایتی خبرگزاری تسنیم که توسط طالبان بازداشت شده است،‌ خبر داد.

وزیر کار با اشاره به تحقق یک میلیون شغل در سال تاکید کرد:

دولت یک درصد نرخ بیکاری را کاهش داد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم این است که وعده‌ای که درباره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی به مردم داده بود، به ثمر نشست و کاهش یک درصدی نرخ بیکاری و افزایش اشتغال پایدار را شاهد بودیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیانیه معاون معزول وزیر کشور پاسخ داد:

حیدری: چه کسی به معاون سابق وزیر کشور ماموریت دخالت در انتخابات را داده بود؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کشور، در واکنش به بیانیه سیاسی معاون معزول وزیر کشور علیه مجلس که در خبرگزاری رسمی دولت منتشر شده است، در نامه ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، نسبت به گروهی خاص که در درون دولت مقابل برنامه های دولت برای اصلاح امور و همدلی قوا تلاش می‌کنند هشدار داد.
شلوغی پمپ بنزین‌ها در روز‌های گذشته به یک معما تبدیل شده است. مقامات صنفی، مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیران وزرات نفت می‌گویند همه‌چیز عادی است، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد شلوغی پمپ بنزین‌ها را می‌توان با ماجرای تعیین سقف سوخت‌گیری بنزین مرتبط دانست.
دقایقی پیش یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع غیررسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، درباره اجرایی شدن طرح واردات خودرو در ۲ هفته آینده گفت: بازار تا آیین نامه خودرو‌های کارکرده مشخص نیست، اول باید ثبت سفارس صورت بگیرد بعد خودرو وارد شود. از خودرو‌هایی که سال قبل ثبت سفارش شده تاکنون خبری نشده است. ما هم مثل شما خبر‌ها را از رسانه‌ها دنبال می‌کنیم و در بازار خبری نیست. فعلا رکود کامل را در بازار داریم، مشتری مراجعه نمی‌کند و همه منتظرند که ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.
تسنیم نوشت: بررسی فرایند اعطای گواهینامه خلبانی به کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق حاکی از دستکاری در آزمون‌های خلبانی وی هست که لازم است نهادهای نظارتی برای حفظ جان مسافران ورود کنند.
اینکه طشت رسوائی بعضی مسئولان کلیدی فرهنگی به دلیل انحراف جنسی از بام می‌افتد، نشانه ناخوشی اخلاقی و فرهنگی جامعه است و اینکه بعضی از مسئولین اجرائی مرتکب اختلاس و رشوه و پولشویی می‌شوند، به دولتمردان این پیام را می‌دهد که حال سیستم حکمرانی خوب نیست.
هم میهن در واکنش به ادعاهای اخیر حجت عبدالملکی نوشت: ما در صنعت گردشگری به هزاردلیل مختلف، توان پرکردن و ارائه خدمات و رقابت با کشورهای منطقه را نداریم. گیریم هتل‌های متعدد هم ساختید، چرخش چگونه قرار است بچرخد؟
قانون فعلی به جرم بی‌حجابی پرداخته و جزء‌نگری ندارد. بر اساس این قانون هر کس حجاب را رعایت نکند ۳ میلیون تومان جریمه می شود و به جرم کشف حجاب و بدحجابی مانند سایر جرائم رسیدگی می شود، اما در لایحه جدید مواردی مانند تذکر و ارشاد شفاهی و پیامکی را گنجانده ایم تأثیرگذاری آن در کاهش جرم ثابت شده است.
روزنامه ایران که روز گذشته حملات تندی علیه وزیر ورزش داشت، امروز با انتشار گزارشی عقب نشینی کرد و نوشت: چنین مواضعی علیه سجادی در حالی مطرح می‌شود که دولت سیزدهم نشان داده است در ارزیابی از عملکرد مدیرانش دچار رودربایستی نیست
اگر بزرگ‌ترین ادعای دولت حسن روحانی را «دانستن زبان دنیا» بدانیم که گزافه نیست، دولت سیدابراهیم رئیسی با اولویت دادن به کشورهای همسایه و آسیایی، به احیای روابط با بسیاری از کشورها و توسعه همکاری با آنها پرداخت.
روز گذشته قرار بود جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در ساعت هفت صبح برگزار شود، اما خبری در رسانه‌ها از نتیجه این جلسه منتشر نشد. به طوری که به نظر می‌رسید جلسه‌ای در کار نبوده‌است، ولی این پایان ماجرا نیست.
در روزهای اخیر کلیدواژه همیشگی محمدباقر قالیباف با عنوان«تصمیمات سخت» بهانه‌ جدیدی را برای دروغگویی و تهمت‌زنی به او ازسوی مخالفانش ایجاد کرد تا جایی که آنان این مسأله را به سناریویی امنیتی مبدل کردند.