اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۰۲ واحد بسته شد.
روسیه با هدف کاهش وابستگی به دلار و آسیب پذیری اقتصاد خود در برابر تحریم ها تصمیم گرفته است تا به تدریج سهم دلار را از ذخایر ارزی خود به کمترین سطح ممکن برساند.
این نرخ تورم که بیست و پنجمین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش مواد غذایی و نوشیدنی قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۲.۶۸ درصد رسیده است.
ارزش سهام شرکت آمازون ۴.۷ درصد افزایش یافت و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۸.۴ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس افزوده شد و به رکورد ۲۱۱ میلیارد دلار رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۲۴ سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۱۸ واحد بسته شد.
نخست‌وزیر روسیه گفت: در اوج پاندمی کرونا حدود ۴۵ درصد کل شرکت‌ها و تجارت‌های روسیه توانستند به دورکاری سوئیچ کنند و این فرصت بزرگی را برای تجارت الکترونیک به وجود آورد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۹۸ واحد بسته شد.
طبق گفته وزارت نفت عراق، این پالایشگاه جدید در استان ذی‌قار در جنوب این کشور ساخت خواهد شد و سوخت دارای استاندارد یورو 5 را تولید می‌کند.
صادرات برق روسیه در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۱۰.۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است، در حالی که در دوره مشابه سال قبل ۵.۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به خارج فروخته شده بود.
جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۱ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۵۶ درصد پایین آمد.