اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت معادل نیم درصد رشد به ۷۴ دلار و ۸۵ سنت رسید.
ریزش مجدد ۵.۰۳ درصدی ارزش پزو در برابر دلار در سومین روز از معاملات هفتگی، میزان سقوط این ارز در برابر دلار در سال ۲۰۲۱ به ۳۴ درصد افزایش یافت.
صندوق بین المللی پول برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی جهان در سال جاری را ۶.۰ درصد پیش بینی کرد که این رقم، سال آینده به ۴.۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اعلام کرد: بر اساس تغییرات اخیر قیمت جهانی نفت خام، قیمت خرده‌فروشی هر تن بنزین و گازوئیل به ترتیب ۱۰۰ یوآن و ۹۵ یوآن کاهش داده شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۸۸ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۳ درصد افت نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۲۵.۴۳ واحد بسته شد.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۵۰ درصد افت کرد و به ۷۳.۷۳ دلار بازگشت.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۱۲ واحد بسته شد.
کل تولید نفت خام هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 7412.87 تن بوده که 2.24 درصد کمتر از تولید هدف برای این فصل و 3.42 درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته میلادی بوده است.
وزیر انرژی روسیه گفت: افزایش اخیر قیمتهای عمده فروشی بنزین روی قیمت های خرده فروشی برای مصرف کنندگان نهایی تاثیر قابل توجهی نخواهد گذاشت.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۵۸ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۵۴۸.۰۱ واحدی بالا رفت.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۴۲ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۰۵ واحد بسته شد.