اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

ولادیمیر کولیچف، می‌ گوید: داده‌های ماه‌های اخیر نشان می‌دهد دینامیک ریکاوری بسیار امیدوارکننده‌تر شده و انتظار می‌رود رشد اقتصادی امسال شتاب گرفته و بالای ۴ درصد جهش کند.
وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد کسری تجاری آمریکا ۶.۷ درصد در ماه ژوئن جهش کرده و به رکورد ماهانه تاریخی ۷۵.۷ میلیارد دلار رسیده است.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۸ درصد افت کرد و به ۷۰.۷۰ دلار رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۱۷ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۲.۹۵ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۵۷ واحد بسته شد.
میزان مصرف انرژی آلمان در ۳ ماهه دوم شتاب گرفته است چراکه داده‌ ها نشان می‌دهد در ۳ ماهه اول میزان مصرف ۰.۸ درصد کمتر از دوره مشابه سال گذشته بوده است.
تورم ۰.۶ درصدی که بالا ترین تورم ثبت شده در سوئیس طی ۲۶ ماه اخیر محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش حمل و نقل با ۵.۰ درصد قرار گرفته است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۰۷۳ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۰۵.۷۲ واحد بسته شد.
بالاترین نرخ تورم مربوط به بخش حمل و نقل با ۲۴.۶۲ درصد بوده است و پس از این بخش نیز، انرژی با تورم ۲۱.۵۱ درصدی و مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۷.۲۲ درصد قرار دارند..