اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۰۴ درصد رشد کرد و به ۱,۷۵۳.۷۰ دلار رسید.
میانگین صنعتی داو ۲۲۰.۳۰ واحد یا ۰.۶۲ درصد رشد کرد و به رکورد تاریخی ۳۵,۴۸۴.۹۷ واحد رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۵۲ سنت رسید.
طبق این گزارش درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی این شرکت به ۲۰.۰۱ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که از نظر حجم، این صادرات با رشدی ۱۵.۳ درصدی به ۱۰۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.
طبق اطلاعات به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شرکت سرمایه گذاری وی با نام کانادا اینوستمنت حدود ۲.۴ میلیارد دلار سهام شرکت مایکروسافت را به ملیندا منتقل کرده است.
نرخ بیکاری ترکیه در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن به ۱۰.۶ درصد رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۶۱.۰۴ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۹۷ واحد بسته شد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1734 دلار و 31 سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۹۵ واحد بسته شد.
عربستان کسری بودجه 4.6 میلیارد ریالی (1.23 میلیارد دلار) خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرد که نسبت به 109.2 میلیارد ریال گزارش شده است.
میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۶.۶۶ درصد افت کرد و به ۳۵,۱۰۱.۸۵ واحد بازگشت.
این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۶.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.
طی این مدت در هلند بیشترین تاثیر در کاهش قیمت‌ها در فرهنگ و آموزش با تورم منفی ۱.۶ درصدی مشاهده شده است و بیشترین نقش افزایشی تورم مربوط به حمل و نقل با ۳.۴ درصد و مسکن با ۲.۴ درصد به ثبت رسیده است.