اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۴۸ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۵.۹۸ واحد بسته شد.
بانک مرکزی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده بود حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان ماه ژوئن به ۹۷.۷ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه قبل ۵.۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.
قیمت نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی، با ۵.۶۷ درصد جهش به ۶۸.۸۸ دلار رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۳۷ واحد بسته شد.
شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۰۲ درصد صعود تا سطح ۴۴۸۵.۶۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۶۲ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۹۵۷.۲۴ واحدی بسته شد.
قیمت نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۱.۱۴ درصد جهش کرد و به ۶۵.۹۳ دلار بازگشت.
بیشترین تورم مربوط به حمل و نقل با ۷.۸ درصد بوده است و پس از این بخش، ارتباطات با ۲.۷ درصد و تنباکو با ۱.۲ درصد قرار دارند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۴۷ واحد بسته شد.
اقتصاد دانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند هفته گذشته ۳۶۵ هزار نفر از شاغلان تحت پوشش بیمه، کار خود را از دست بدهند.
در این هفته قیمت نفت برنت با 8 درصد کاهش مواجه بود و با ثبت یک دلار و 27 سنت معادل یعنی 1.9 درصد افت در روز جمعه به پایین ترین رقم از ماه آوریل یعنی 65 دلار و 18 سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۵۱۷ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۷.۹۰ واحد بسته شد.