سود سهام بزرگ‌ترین بانک آمریکا 42 درصد سقوط کرد

ارزش اسمی سهام جی پی مورگان نزدیک به 1.5 میلیارد دلار به دلیل تورم و تعطیلی تجارت خود در روسیه کاهش داد.
تصویر سود سهام بزرگ‌ترین بانک آمریکا 42 درصد سقوط کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، بانک آمریکایی جی پی مورگان چیس اعلام کرد که به دلیل افزایش تورم و جنگ روسیه و اوکراین، سود این بانک در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، جی پی مورگان ارزش اسمی سهام خود را نزدیک به 1.5 میلیارد دلار به دلیل تورم و تعطیلی تجارت خود در روسیه کاهش داد.

این بانک که بزرگترین بانک در ایالات متحده از نظر دارایی محسوب می‌شود اعلام کرد که سود آن به 8.28 میلیارد دلار یا 2.63 دلار برای هر سهم کاهش یافته است که این رقم از پیش بینی کارشناسان وال استریت کمتر بود. درآمد جی پی مورگان با 5 درصد کاهش به 31.59 میلیارد دلار رسید.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان در بیانیه‌ای گفت که این بانک به دلیل تورم بالا، مشکلات زنجیره تامین و جنگ روسیه و اوکراین، چالش‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی قابل توجهی را پیش رو می‌بیند.

ماه گذشته، جی پی مورگان اعلام کرد که در حال پایان دادن به فعالیت های خود در روسیه است. دیمون در نامه سالانه به سهامداران این بانک گفت که اگرچه مدیریت در مورد قرار گرفتن در معرض خطر روسیه نگران نیست، اما ممکن است "هنوز در طول زمان حدود 1 میلیارد دلار از دست بدهد."

روز چهارشنبه، جرمی بارنوم، مدیر مالی این بانک به خبرنگاران گفت که پس از ضرر سه ماهه، تقریباً 600 میلیون دلار هنوز در معرض خطر ناشی از بحران روسیه و اوکراین باقی مانده است.

منبع: تسنیم

393062