اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

در حال حاضر ۵۱ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان وجود دارند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌ کم ۱۹.۴ میلیارد دلار ثروت داشت.
اعتقاد پلیس ترکیه بر این است که تورگوت و 11 همکارش قبل از ناپدید شدن تقریبا 350 میلیون دوج کوین به ارزش 119 میلیون دلار از 1500 نفر جمع آوری کرده بودند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۳ واحد بسته شد.
بانک مرکزی هند در حال مطالعه جنبه‌های مختلف رمزارزها، شامل امنیت آن، تأثیر آن بر بخش مالی هند و همچنین نحوه تأثیرگذاری آن بر سیاست‌گذاری پولی و گردش نقدینگی می‌باشد.
رشد سود شرکت‌های صنعتی چین نسبت به رشد ۲۰ درصدی ماه قبل کندتر شده است که کارشناسان عامل آن را افزایش قیمت مواد اولیه و اختلالات زنجیره تأمین می‌دانند.
بانک مرکزی کوبا یک سری قوانین برای استفاده از این ارزهای مجازی در داخل کشور وضع می‌کند و اعطای مجوز به تامین‌کنندگان خدمات مربوط به این ارزها را کنترل خواهد کرد.
به دنبال اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا؛

قیمت طلا جهش کرد

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۴۴ درصد جهش کرد و به ۱,۸۲۱.۱۰ دلار رسید.
این رشد اقتصادی که سومین رشد فصلی متوالی ثبت شده آمریکا بوده است، بیش از همه تحت تاثیر رشد نیرومند بخش سرمایه گذاری ثابت قرار گرفته که رشد آن ۹.۳ درصد اندازه گیری شده است.
طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، ۶۲.۶ میلیارد دلار از ذخایر ارزی این کشور به شکل اسکناس بوده که نسبت به ماه قبل ۱۲.۶ میلیارد دلار بیشتر شده است.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۸.۰۱ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۹ واحد بسته شد.
بازگشت تقاضای نفت؛

نفت برنت را 3.5 درصد تقویت کرد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۳.۴۵ درصد جهش کرد و ۷۱.۱۲ دلار شد.
طی این مدت در حوزه تجارت خارجی، واردات آلمان ۲.۱ درصد و صادرات این کشور هم ۰.۵ درصد نسبت به فصل قبل بیشتر شده اند.