انتخابات

رئیسی در مناظره‌ها گفته که یک دولت قدرتمند می‌تواند برجام را اجرا کند؛ اما با این وجود نگران‌هایی در خصوص اعمال نفوذ گروه‌های تندرو اصولگرایی در تصمیمات دولت بعدی وجود دارد. 
از نظر نگارنده، آقای همتی هم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نباخت، چون اصلا برای پیروزی نیامده بود.
به‌ نظر می‌رسد باید عمیقا خرسند بود انتخابات ریاست جمهوری در دور اول نتیجه داد، زیرا تاب و توان جامعه با آن مناظرات و تبلیغاتی که بعضا وعید بود و وعده، یا در مواردی اتهام بود و کنایه سقفی داشت و بیم از آن بود استمرار آنگونه مباحث در جامعه التهاب ایجاد کند.
پرسش اصلی متن پیش‌رو این است که آیا اساسا امکان رییس‌جمهور شدن عبدالناصر همتی وجود نداشت؟ به بیان دقیق‌تر این یادداشت می‌خواهد به بررسی علل ناکامی همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری بپردازد.
ساعت ۲ بامداد بیست‌ونهم خرداد ۱۴۰۰، با پایان مهلت رای‌گیری، مهم‌ترین مرحله از فرآیند سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری به‌طور رسمی پایان یافت. انتخاباتی که تلاش‌ها برای برگزاری آن از ماه‌ها پیش شروع شد و البته حاشیه‌هایی بسیار داشت.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به عنوان هشتمین رئیس جمهور برای سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد،‌ زندگی بسیار پرفراز و نشیبی را طی کرده است.

غرضی گفت: امیدواریم شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی در عمل هم دل فقرا و مستضعفین را به دست بیاورد. آقای رئیسی در مناظرات گفتند که من برای کسری بودجه از جیب مردم هزینه نمی‌کنم و این موضوع بسیار با اهمیت است.

زرگر در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد:/ بخش اول

چرا نظرسنجی‌های قبل انتخابات قابل اعتنا نیستند؟

یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: کشور تعامل چندان فعالی با نظام مستقر بین‌المللی ندارد و کاهش مشارکت یک پیام به طرف مقابل در خصوص این که دولت ایران حداقلی است را مخابره می‌کند و در چنین وضعیت فشار به ایران تشدید می‌شود.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری منتخب مردم با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبا برگزیده شد و این میزان آرای مردمی پشتوانه قدرتمند دولت آینده برای درخشش در عرصه بین‌المللی است.
خضریان بیان کرد: شکایات شفاهی در جریان برگزاری انتخابات به علت تاخیر در آغاز روند رأی گیری، کمبود تعرفه، نبود مهر، کمبود ناظر و بازرسین وزارت کشور در برخی از حوزه های سراسر کشور نیز به کمیسیون واصل شد.
سازمان آگهی های پرسون