از پیش بازنده‌های مدعی!

اصلاح‌طلبان به انتخابات و نهادهای ذی‌صلاح در جریان انتخابات حمله می‌کنند تا سرپوشی بر بی‌اعتباری خود بگذارند.
تصویر از پیش بازنده‌های مدعی!

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی توپخانه اصلاح‌طلبان روشن شده است و مشغول بی‌اعتبار جلوه‌دادن اصل انتخابات‌اند. روزی نیست که چندتن از آنها مصاحبه‌هایی نداشته باشند و نگویند که دیگر انتخابات در ایران معنا ندارد یا آنکه حاکمیت می‌خواهد تکثر نیروهای سیاسی وجود نداشته باشد. آنها مدام هم از کلیدواژه «خالص‌سازی» استفاده می‌کنند و به همه ارکان نظام را متهم به خالص‌سازی می‌کنند.

این شیوه مواجهه اصلاح‌طلبان با مقوله انتخابات در حالی است که آنها در دو انتخابات قبل یعنی مجلس سال98 و ریاست‌جمهوری سال1400 عملا نتوانستند هیچ توفیقی به دست آوردند و برای مثال مجید انصاری به عنوان سرلیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سال98 از آخرین نفر لیست اصولگرایان بسیار رأی کمتری آورد. در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 هم نامزد اصلی اصلاح‌طلبان یعنی عبدالناصر همتی از آراء باطله کمتر رأی به دست آورد!

اصلاح‌طلبان می‌دانند که دیگر سرمایه اجتماعی‌ای ندارند و اگر روزگاری نمایندگی قشر خاکستری جامعه را در اختیار داشتند، در روزگار کنونی اتفاقا قشر خاکستری بر ضد اصلاح‌طلبان شده است و کاملا از این جناح سیاسی عبور کرده است.

اصلاح‌طلبان برای بقای سیاسی خود می‌خواهند طوری جلوه دهند که این حاکمیت است که اجازه مشارکت ما را در انتخابات نمی‌دهد و اگر ما وارد انتخابات می‌شدیم، مردم به ما اقبال نشان می‌دادند. حربه اصلاح‌طلبان برای پشواندن بی‌اعتباری‌شان در جامعه است و می‌خواهند انتخاباتی که از پیش‌ بازنده هستند را بی‌اعتبار نشان دهند.

در واقع جبهه اصلاحات در هر انتخاباتی که شانسی برای خود قائل نیست می‌خواهد بساط کلی انتخابات را جمع کند و هر وقت که تصور می‌کند می‌تواند رأی مردم را به دست آورد، به صورت همه‌جانبه در انتخابات شرکت می‌کند؛ با این اوصاف باید متوجه بود که فضاسازی‌های اخیر اصلاح‌طلبان نه لزوما برای اعتراض به هیئت‌های اجرایی و ردصلاحیت‌هاست بلکه آنها به نوعی آخرین دست‌وپاهای سیاسی را در باتلاقی می‌زنند که خودشان برای خودشان ایجاد کردند؛ باتلاق از دست‌دادن سرمایه اجتماعی در پی ناکارآمدی گسترده از سال92 تا 1400 چه در دولت و چه در مجلس.

منبع: مثلث انلاین

559187