تا انتخابات

نمایندگانی از دوره‌های یکم تا دوازدهم مجلس شامگاه یک‌شنبه با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کردند. در این نشست که نمایندگانی از طیف‌ها و گرایش‌های گوناگون حضور داشتند، کاندیدای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری خود را برخاسته از مردم خواند و گفت: من هر کجا که باشم، مردمی‌بودن را فراموش نخواهم کرد.

در حالی برای دوره چهاردهم ریاست جمهوری، ۴ زن ثبت نام کردند که همچنان موضوع حضور زنان در کابینه و به ویژه معرفی آنها به عنوان «وزیر» دور از ذهن بوده و با بحث‌های زیادی همراه بوده است.

بر اساس شنیده‌های غیررسمی، به احتمال زیاد علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خواهد شد. گفتنی است که نیکزاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی بود.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد که فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌ها برای کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری است و پیشنهاد می‌کنم هر ۶ کاندیدای محترم از این فضا جهت ارائه برنامه‌ها استفاده کنند.

ردصلاحیت ها؛ از مرضیه حدیدچی تا انسیه خزعلی؛

گیتی که به روی «زنان» باز نشد

نتایج بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از سوی شورای نگهبان اعلام شد و همچنان نام زنان در میان تایید صلاحیت شده‌ها نیست؛ به عبارتی از میان 4 داوطلب زن ثبت نام شده برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم (معادل 5 درصد از کل ثبت نام کنندگان)، هیچ یک برگ سبز صلاحیت را از شورای نگهبان دریافت نکردند. اقتصادنیوز در این گزارش به بررسی مناصب عالی اجرایی پرداخته که تا امروز زنان توانسته‌اند در ساحت سیاسی ایران دست یابند یا به دلایل مختلف از رسیدن برخی از آنها باز ماندند.
زاکانی در اولین واکنش به تایید صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری در صفحه کاربری خود نوشت : در انتخابات امسال ⁩برای تداوم راه شهید رییسی ⁩و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم
مطابق قانون پس از اعلام رسمی اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات آغاز می‌شود.
شهردار پایتخت با بیان اینکه خط قرمز بنده استفاده از امکانات شهرداری به هر طریقی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و به طریق اولی برای بنده است، گفت: البته تشویق برای حضور مردم پای صندوق‌های رای باید به طور کامل انجام شود.
محمد آذری جهرمی اعلام کرد: از لیست نهایی کاندیداها متعجب خواهید شد! امروز انصرافی‌ها «ردصلاحیت‌‌شدگان اطلاع یافته» به صف می‌شوند!