انتخابات

سید رسول موسوی، مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به شرکت حداکثری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم دعوت کرد.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۸ اعلام کرد: به استناد تبصره " ۸" ماده " ۳۱" قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای محترم نگهبان صحت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در کلیه حوزه های انتخابیه کشور مورد تایید قرار داد.
مشاور روحانی در توئیتی نوشت: جناب جلیلی را بیش از سه دهه است که کاملا می‌شناسم؛ و می‌دانم که ایشان تندرویی متعصّب و متصلّب است، که اکنون خود و جناح افراط‌گرایش را در مسیر ریاست جمهوری می‌بیند.
محمدباقر قالیباف با انتشار بیانیه‌ای رسما حمایت خود را از جلیلی اعلام کرده است؛ آن‌هم درحالی‌که با اعلام آرای انتخابات، او دیگر نامزد انتخابات نیست و به سمت قبلی خود یعنی رئیس قوه مقننه بازگشته است.
رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: در یک مفهوم کلی می‌گویند جبهه انقلاب، این هم اسمی است که انتخاب کردند و اصول آن را هم نمی‌دانیم به چه صورت است که خودشان هم بین خودشان دعوا می‌کردند، اگر یک جبهه انقلاب است که اینقدر نباید بین آن‌ها اختلافات ریشه‌ای باشد.
معاون امنیتی وزیر کشور خبر داد:

دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تشریح مطالبی درباره مسایل امنیتی انتخابات و اقدامات و راهبردهای دشمنان و معاندین در ایام انتخابات پرداخت.
فعال سیاسی اصولگرا به قالیباف توصیه کرده که این بار طرف درست تاریخ بایستد و با حمایت از جلیلی لعنت تاریخی را برای خود نخرد.
اولین سوالی که پس از انتخابات 8 تیر مطرح شد، این بود که چرا تصویر جامعه‌ای که «مونیتور انتخابات» نشان داد با جامعه‌ای که ساخته ذهن و قلم سیاست‌ورزان است تفاوت داشت؟
قهر اکثریت مردم با صندوق‌های رأی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار دمکراسی و مشارکت‌جویی، حتی با وجود رفتار نسبتاً معقول‌تر شورای نگهبان برای پرهیز از خالص‌سازی و ایجاد بستری برای انتخاب اندکی متنوع‌تر مردم، همچنان ادامه دار شد و این برای جمهوریت نظام اسلامی نه تنها مایه ابهامات نیست بلکه نیازمند آسیب‌شناسی جدی و رفع زمینه‌های این قهر معنادار است.
سازمان آگهی های پرسون