تا انتخابات

قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

اصلاح طلبان شانسی برای انتخابات 1400 ندارند

سفیر سابق ایران در مکزیک و تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت: تا انتخابات ریاست جمهوری یعنی تا 28 خرداد سال 1400، آمریکا با هدف تقویت اصلاح طلبان گشایش مختصری در تحریم ها ایجاد می‌کند. این اقدام به منظور تاثیرگذاری در انتخابات و فراهم کردن زمینه فشار و گرفتن امتیاز بیشتر است. بعد از انتخابات به خصوص اگر اصلاح طلب ها پیروز شوند؛ آمریکا فشارها را افزایش می‌دهد.
نشست بررسی برگزاری انتخابات شورای شهر استان لرستان به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور فرمانده سپاه لرستان، فرمانده کل نیروی انتظامی استان، معاون امنیتی استاندار ، معاون فرمانداری خرم آباد، شهردار و رئیس شورای شهر خرم آباد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های بروجرد، الشتر، الیگودرز و پلدختر، معاون اجرایی سپاه ناحیه شهرستان ازنا با هدف بررسی برگذاری انتخابات شورای شهر لرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبلیغات شبکه های معاند برگزار شد.
نام‌نویسی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز ۲۰ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز می شود و افراد ،شخصیت‌ها ، نیروهای گیلان که این توانمندی را در خود می بینند برای نامزدی در انتخابات شوراها در ۵۵ شهر و ۲ هزار و ۱۸۶ روستا آماده می‌شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ‌«مشارکت حداکثری» مردم در انتخابات یک اصل است و تشریفاتی نیست، گفت: برخی نفوذی‌ها در دولت، می‌خواهند صف‌های خسته‌کننده مرغ و گوشت را جایگزین صف‌های پرشور انتخابات کنند.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رییس جمهور برنامه مدون و مشخص داشته باشد/ مردم حضور پرشور در انتخابات داشته باشند

محمدطلا مظلومی آبزرگه گفت: باتوجه به جایگاه و نقش رئیس جمهوری و اینکه سکان قوه مجریه در دست رئیس جمهور است مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت می کنم.
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در حال حاضر هم درایت رهبری است که با احمدی نژاد برخورد نمی کنند چون تصور ایشان این است که تاثیرگذاریش زیاد نیست و در حکومت جایگاهی هم ندارد و لذا هزینه ای هم بابتش نمی دهند.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اصلاح‌طلبان در درون خود دچار درگیری و اختلاف است و می‌بینیم در این نهاد کسی به ریاست می‌رسد که فرسوده شده است و با عصا راه می رود.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی باید از سیاست‌زده کردن همه ‏مسائل برای بهره‌برداری و سوءاستفاده از شرایط به نفع خود پرهیز کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش مراجعات حضوری داوطلبان، شرایط و زمینه ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری از این متقاضیان فراهم شده که از طریق سایت وزارت کشور یا نصب نرم افزار ویژه ثبت نام داوطلبان بر روی تلفن های همراه ثبت نام کنند.
معاون وزیر کشور:

امانتدار انتخاباتیم

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور بر بی طرفی و امانتداری مسوولان اجرایی در انتخابات پیش رو تاکید کرد.
نایب رییس مجلس دهم گفت: علی لاریجانی از اعلام نامزدی من بی خبر است و من هم در این رابطه با او مشورت نکرده‌ام، کاندیدای پوششی علی لاریجانی نیستم و این برداشت درست نیست، ضمن اینکه اگر لاریجانی را اصلح می‌دانستم وارد انتخابات نمی‌شدم.
دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: اجماع بر گزینه اعتدال گرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تا به امروز منتفی است و اصلاح طلبان از گزینه مورد نظر خود حمایت می‌کنند.
رفتارهای رئیس‌جمهور سابق در ماه‌های اخیر ‌نشان می‌دهد، او تصمیم گرفته است با پیاده‌سازی چندین سناریو، آمدنش به عرصه انتخابات 1400 را به یک مطالبه مردمی تبدیل کند.

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات استان یزد؛

آغاز فرآیند اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی از بیستم اسفند ماه

بنابر اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات استان یزد به آگاهی مردم عزیز استان می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر(عج)؛ انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در روز جمعه ٢٨ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.
عضو شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه احزاب می توانند نقش موثری در گرم کردن فضای انتخابات ایفاء کنند، گفت:کاندیداها نیز باید از آدرس دادن‌های غلط و بیان وعده‌های توخالی به مردم پرهیز کنند.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم. به نظرم خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، هستند. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:

شرایط بهداشتی کشور نیازمند برگزاری انتخابات الکترونیک است

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات الکترونیک بهداشتی و با امنیت تر است. مهم جان مردم و برگزار کنندگان است. برگزاری انتخابات شورا و ریاست جمهوری باید طبق شیوه نامه های بهداشتی و الکترونیکی انجام شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

انتخابات در بروجرد طبق برنامه های امنیتی و بهداشتی برگزار می شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری با حضور مردم فرهیخته بروجرد و مشارکت دستگاه های امنیتی و بهداشتی در محیطی آرام و امن با توجه به شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.