تا انتخابات

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: انتخابات 1400 یک طرفه و با رقابت درون جریانی است. اصولگرایان با این پیش‌بینی خوش‌بینانه به استقبال انتخابات رفتند.
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه اصلاحات چاره ای جز صندوق رای ندارد گفت: در انتخابات اگر گزینه بهترین وجود نداشت باید به گزینه بهتر رجوع کرد و از این جهت شاید اگر بهتر از آذری جهرمی در انتخابات نباشد، اصلاحات از او حمایت کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رئیس جمهور آینده با رهبری همراه باشد/ مردم پای صندوق های رای بیایند

امیر حسین بانکی پور گفت: رییس جمهور اینده باید ولایت پذیر باشد، در نظام جمهوری اسلامی، همراه با رهبر باشد تا مشکلات کشور را حل کند ولی درصورتیکه که همراه نباشد تعارض پیش می آید.
هفته آینده در صحن علنی صورت می گیرد؛

بررسی طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: اشکالات وارده از سوی شورای نگهبان بر طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری رفع شده و هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.
حضور نظامیان در انتخابات و پیروزی‌شان در آن، نظامیان را در جایگاه مربی-بازیکن قرار خواهد داد. .برخی بر این باورند شاید منافع نظامیان و مراکز نظامی و نهادهای رسمی به طور طبیعی با سایر دستگاه‌ها تعارض داشته باشد و اگر بعضی از این تعارض‌ها ماهوی باشد، به شکل تعارضی بنیانی بروز خواهد کرد.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

کشور نیازمند رییس جمهور مقید به قانون و خادم محرومین است

محمد تقی نقدعلی گفت: با توجه به زحماتی که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی می کشند، دولت مصوبات را باید عمل نماید و این محقق و جلوه گر نمی شود تا زمانی که مردم پای صندوق های رای بیایند و دولت همراهی را برگزینند.
فرماندار الیگودرز گفت: برنامه انتخاباتی الیگودرز با هدف برگزاری انتخاباتی اصولی، امن و بهداشتی در نظر گرفته شده است. این برنامه با مشارکت نیروی انتظامی، سپاه ناحیه شهرستان و شبکه بهداشت و درمان تدوین شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اصل مهم انتخابات حضور حداکثری و حماسی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور حداکثری و حماسی مردم، اصل مهم در انتخابات ۱۴۰۰ است که امید است به بهترین شکل برگزار و دشمنان بار دیگر بیشتر از قبل ناامید شوند.
ریشه دواندن این تفکر که نهاد‌های انتخابی در کشور آنچنان که باید و شاید اثرگذار نیستند باعث شده که مردم در انتخاب دچار نوعی بی‌رغبتی و دلسردی شوند. مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و مشکلات معیشتی نیز مزید بر علت شده که این احساس بر جامعه غلبه کند که دولت و مجلس قدرت حل مشکلات اساسی آن‌ها را ندارند. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری نوعی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به انتخابات شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شعار های پوچ برخی از کاندید ها مردم را از مسئولین دلسرد کرده است. کاندید های محترم از دادن وعده هایی که تنها روی کاغذ عملی می شوند پرهیز کنند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: علی مطهری شخصیتی اندیشمند و قابل احترام است اما من نشنیده ام که او با هیچ یک از احزاب برای حضور در انتخابات مشورتی کرده باشد و مستقلانه عمل کرده است.
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اعلام کرد:

رئیسی تنها گزینه اتحاد جبهه اصولگرایان

عضو هیات اجرایی شورای وحدت اصولگرایان گفت: حضور رئیسی عامل وحدت همه اضلاع اصولگرایان است وگرنه تعدد نامزدهای اصولگرایان مانع از اجماع این طیف خواهد شد.
یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کاندیداهای ۱۴۰۰ بدانند که سر سفره چرب و نرم و حاضرآماده‌ای نخواهند نشست و این یعنی مشکلات به جای خود باقی است و باید برای رفع آن‌ها برنامه داشته باشند و به فکر اصلاح باشند.
فرماندار تهران گفت: داوطلبان انتخابات شوراها حتماً از طریق سامانه‌های معرفی شده و غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهند و فقط برای تأیید نهایی به فرمانداری تهران مراجعه داشته باشند، تا امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل فرمانداری تهران میسر شود.
‍ استاندار لرستان گفت: رای مردم یک امانت است نباید با کم کاری و سو مدیرت  خیانت در امانت رخ دهد. مردم را با شعار های پوچ و خیالی بی اعتماد نکنید.

اما و اگرهای انتخابات ریاست جمهوری؛

کاندیداهای ۱۴۰۰؛ دو گزینه قطعی و یک لشگر احتمالی!

کمتر از چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده، اما تاکنون تنها دو نفر به صورت قطعی آمادگی خود را برای نامزدی در این انتخابات اعلام کرده‌اند. انتخاباتی که در حالی که کمتر از چهار ماه به آن باقی مانده بر خلاف ادوار گذشته، فضای سردی بر آن حکمفرماست و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی هم تحت تاثیر این فضا، هنوز یخ احساس خدمتشان آب نشده است.