تا انتخابات

انتخابات خرداد ماه جاری صرف‌نظر از کمیت و کیفیت مشارکت عمومی و تبعات و دستاوردهای احتمالی برای جناح‌ها و رقبای سیاسی در کسب آرا و مشروعیت مردمی، همچنان صحنه رقابت سه جریان عمده فکری و سیاسی متفاوت و به ماهوی متضاد خواهد بود.
نامه فدایت شوم جبهه اصلاحات به رئیس جمهور آمریکا؛

اصلاح طلبان دست به دامن بایدن برای بازگشت به برجام

اصلاح طلبان که اکنون سازوکار انتخاباتی خود را با نام جبهه اصلاحات ایران راه‌اندازی کرده‌اند، در حال ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هستند تا با بازگشت آمریکا به برجام اهداف انتخاباتی و سیاسی خود را دنبال کنند.
یادداشت میهمان؛

«صف مرغ» تا «صف رای»

یادداشت/در جامعه ای اکه اکثریت هنوز در مرحله «تلاش برای معاش» هستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، مشارکت سیاسی چه معنایی دارد؟

با آغاز فعالیت‌های ستاد عارف؛

استارت انتخابات ۱۴۰۰ زده شد

بنیاد امید ایرانیان که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده دارد فعالیت‌های انتخاباتی خود را در برخی از استان‌های کشور آغاز کرده و ستادهایی را راه‌اندازی کرده است.
مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه فرصت ثبت‌نام برای داوطلبی نامزدی شورای اسلامی روستاها یک هفته است ، تاکید کرد: داوطلبان شورای روستایی مازندران بهتر است ثبت نام را به تاخیر نیندازند و در همان روزهای نخست ثبت نام کنند.

گسترش استفاده از شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» برای برگزاری نشست ‌های خبری یا تخصصی در هفته‌ های گذشته، اگرچه به تحولی شگرف در انتخابات ریاست‌ جمهوری نخواهد انجامید، اما می‌تواند تبدیل به محلی قابل توجه برای نامزدهای انتخاباتی باشد.
رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان؛

ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از امروز آغاز شد

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا، گفت: ۴۴ بخشداری در گیلان آماده ارائه خدمات هستند.
یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: اقای رییسی سفرهای مختلف به مناطق زلزله زده و .. می روند که در این مناطق بحث قضایی مربوط به دستگاه قضا نیست و این ها علایمی از حضور در جمع مردم است که نشان می دهد، او می خواهد بیاید.
دو جریان سیاسی عمده تا تعیین نهایی راهبردها و مصادیق انتخاباتی راه زیادی در پیش دارند، با این حال در فضای رسانه‌ای کشور نام‌های بسیار و فهرست‌های بلند و بالایی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان‌اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مطرح‌ است.