تا انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ثبت نام حضوری شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد بر اساس قانون تلاش می کنیم در وزارت کشور تمهیدات لازم از حیث پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنیم.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با رد برخی گمانه زنی ها درباره قصد خود برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اصلاً چنین قصدی ندارم و بعد از اتمام دولت دوازدهم برنامه‌های شخص خودم از جمله تدریس و کارهای حرفه‌ای دیگری را انجام خواهم داد.
جبهه جهادگران ایران اسلامی در بیانیه‌ای از ورود رسمی این جبهه به عنوان جریانی مستقل به صحنه انتخابات به عنوان خبر داد و اعلام کرد:‌ داوطلب اختصاصی جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری تا اول اردیبهشت از طریق رسانه‌های رسمی معرفی می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم رعایت دقیق اصل بی طرفی و بی غرضی در روند بررسی صلاحیت ها

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت بر رعایت دقیق اصل بی طرفی و قانونمداری از سوی مجریان انتخابات، تصریح کرد: هیئت اجرایی انتخابات به عنوان منتخب معتمدین شهرستان نمی توانند در روند بررسی صلاحیت ها فراتر از دستورالعمل های تصریح شده در قوانین برگزاری انتخابات و مبتنی بر سلایق شخصی عمل کنند.
در فرصت دو‌ماهه باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات، امکان تغییر در رویکرد و روش مسئولان کشور به‌ویژه نهادهای برگزارکننده انتخابات وجود ندارد یا اینکه شرایط عینی کشور به‌ویژه مسائل اقتصادی و گرانی مسکن و لوزام ضروری زندگی و مواد خوراکی و مانند آن تنها تابعی از تصمیم‌های دو ماهه و اقدامات دولت نیست، آن‌هم در شرایطی که دولت توانایی اعمال حاکمیت بر نهادهای غیردولتی را ندارد و در نتیجه این مدار پیچیده و کلاف عجیب‌و‌غریب حکمرانی در شرایط موجود کشور خود مانع ساختاری بزرگی برای پیشبرد هر اصلاحی در ایران امروز است.
شبکه اجتماعی کلاب هاوس ادعاهای طرفداران نظام رسانه‌ای رسمی و مخالفان آزادی رسانه را به چالش جدی کشیده است. زیرا هیچ‌کدام از عوارض منفی که برای سایر شبکه‌های اجتماعی می‌شمارند در این شبکه وجود ندارد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه تا روز ششم ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا ۱۷۴۳ نفر در استان ثبت نام کردند، ‌گفت: از این تعداد ۱۵۸۴ نفر آنها را مردان و ۱۵۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات را نشان از انسجام درونی و اقتدار ملی دانست گفت: به همین جهت هیچ کس نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد.

مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اخیراً دیداری با تولیت آستان امام خمینی(ره) دیداری صورت داده است و طی شنیده‌ها، سید حسن خمینی در این دیدار برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 قول مساعد البته در صورت لزوم داده است.
یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: همه کسانی که می گویند رییس جمهور اختیارات ندارد اشتباه می کنند؛ زیرا بیشترین و بالاترین اختیارات، برنامه و بودجه است و بودجه دست رییس جمهور است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: پنج هزار و ۴۷۹ داوطلب از زمان آغاز ثبت نام (شانزدهم فروردین ) تا پایان روز گذشته؛ در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت نام کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه در روز پنجم ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا ۲۰۵ نفر ثبت نام کردند، ‌گفت: در مجموع در این پنج روز ۱۰۷۶ داوطلب ثبت نام کرده اند که ٩٧٦ نفر آنها را آقایان و ١٠٠ نفر را بانوان تشکیل می دهند.
صحبت های سردار دهقان، درباره کاندیداتوری اش؛

آیا نظامی ها هدف مشخصی برای انتخابات پیش رو دارند؟!

سردار حسین دهقان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تاکید کرد به عنوان یک چهره مستقل و غیرنظامی وارد میدان شده است و توانایی برعهده گرفتن مسئولیت را دارد.