ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

بیت کوین روز گذشته یک حرکت نزولی جدید را از زیر سطح ۵۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، ممکن است در کوتاه‌مدت شاهد سقوط قیمت‌ها به زیر ۴۷,۵۰۰ دلار باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: باید نشریه ای علمی و تخصصی برای حوزه داشته باشیم که نظریات تمامی متخصصان و صاحب نظران در آن گردآوری شود، تا نسبت به نزدیک ساختن هر چه بیشتر آراء‌ و نظرات اقدام عملی انجام گیرد.
دیروز ۸۰۰ اتریوم از پروتکل متادائو به سرقت رفت و همین مساله سبب ریزش قیمتی اتریوم به زیر ۴ هزار دلار شد. به دلیل کاهش قدرت خریداران در کلیت بازار و اخبار منفی مربوط به اتریوم، امید تارگت-های بالاتر کم رنگ شده است.
ارزش بازار جهانی رمزارز در ۲۸ دسامبر از ۲.۳۹ تریلیون دلار در ۲۴ ساعت گذشته به ۲.۳۴ تریلیون دلار نزول کرد در حالی که حجم معاملات از ۷۵.۰۳ میلیارد دلار در ۲۷ دسامبر به ۸۶.۵۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

در سواحل جنوبی مدیترانه، واقع در سایه صخره‌های آهکی و درختان زیتون وحشی درهم تنیده، بورس اوراق بهادار جبل الطارق (GSX) بی‌سر و صدا در حال آماده شدن برای تصاحب شرکتی است که می‌تواند عواقب جهانی برای پایگاه سابق نیروی دریایی انگلیس داشته باشد.
داده‌های تازه نشان می‌دهد که موجودی ماینرهای بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. آن‌طور که پیداست میزان برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در حال افزایش است.

سه ارز دیجیتال فلوکی مانک، اوراکلر و ماریوفلوکی که در بستر بایننس هستند، در ۲۴ ساعت گذشته بازدهی بالای ۱۰۰ درصد را به ثبت رساندند.

بر اساس گزارش اخیر کریپتوکامپر، در ماه اکتبر تعداد آدرس‌های فعال شبکه کاردانو ۵۰ هزار و ۵۰۶ عدد بوده و این رقم برای ماه نوامبر به بیش از ۲۱۶ هزار آدرس فعال رسیده است.

انتشار گزارشی قدیمی از صدا و سیما که با تبلیغ استخراج رمزارز آن را به عنوان یک ایده خلاقانه برای نقل‌وانتقال ارزی بدون ردگیری نشان داده می داد.
با عبور مجدد بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار، سایر ارزهای دیجیتال نیز با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه شدند.
بیت کوین دو روز پیش یک حرکت صعودی جدید را از بالای ۴۵,۵۰۰ دلار آغاز کرد. روند صعودی قیمت همچنان ادامه دارد و ممکن است در ادامه خریداران بتوانند مقاومت کلیدی ۵۰,۰۰۰ دلاری را هم پشت سر بگذارند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تیم اتریوم اخیرا یک شبکه آزمایشی به نام کینتسوگی (Kintsugi) را راه‌اندازی کرده که آخرین گام در جهت جایگزینی الگوریتم اجماع فعلی اثبات کار اتریوم با اثبات سهام است و عملاً فرآیند انرژی‌بر استخراج به پایان خواهد رسید.
رمزارز هگز با نماد (HEX)، یکی از توکن‌های کمتر شناخته شده است که بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند. این رمزارز در ۲۴ ساعته گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده و اکنون دچار فشار عرضه شده است.

آن‌طور که از برنامه‌ریزهای بنیاد اتریوم پیداست، احتمالاً سازوکار این شبکه تا اواسط سال ۲۰۲۲ از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد کرد. توسعه‌دهندگان اتریوم اخیراً یک شبکه آزمایشی را هم راه‌اندازی کرده‌اند که قرار است آخرین اقدام آنها پیش از پایان فاز اول به‌روزرسانی اتریوم به نسخه دوم باشد.
اینستاگرام در درصدد است تا راههایی برای وارد کردن NFT ها (توکنهای غیرقابل معاوضه) به این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو و دسترس پذیر کردن آنها برای دو میلیارد کاربرش ایجاد کند.
توسعه دهندگان شیبا اینو تا به حال بارها به حل مشکل مقیاس پذیری لایه دوم این رمزارز اشاره کرده‌اند، مشکلی که جامعه این میم کوین در انتظار حل آن است و آخرین اخبار دیروز در این خصوص نیز در هاله‌ای از ابهام منتشر شد.