تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین: آیا قیمت به کف رسیده‌؟‌

بیت کوین (BTC) در روزهای اخیر با فشار فروش مواجه شده و قیمت آن طی 24 ساعت گذشته با کاهشی 1.5 درصدی به 39677 دلار رسیده است. برخی از شاخص‌های آن‌چین نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال در ادامه 10 تا 15 درصد دیگر کاهش خواهد یافت.
تصویر تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین: آیا قیمت به کف رسیده‌؟‌

به گزارش سایت خبری پرسون، آرتور هیز، مدیرعامل صرافی بیت‌مکس (BitMEX) طی یک بیانیه، بینش‌های خود را در مورد بازار بیت‌کوین به اشتراک گذاشت و پیش‌بینی کرد که قیمت این ارز دیجیتال نسبت به اوج 48 هزار دلاری که پس از تأیید صندوق‌های ETF اسپات ثبت شد، حدود 30 درصد کاهش خواهد یافت. وی معتقد است که این ارز دیجیتال می‌تواند بین 30 هزار تا 35 هزار دلار حمایت شود.

هیز با اتخاذ رویکردی محتاطانه عنوان کرد که برای تاریخ 29 مارس 2024، قرارداد اختیار فروش بیت‌ کوین در 35 هزار دلار را خریداری کرده است. وی آمادگی خود را برای رکود احتمالی در بازار اعلام کرد. علاوه بر این، او اعلام کرد که پوزیشن‌های خود را در سولانا (SOL) و بانک (BONK)، با ضرری ناچیز بسته است.

هیز عنوان کرد در صورتی که بیت کوین به زیر سطح 35 هزار دلار سقوط کند، اقدام به خرید سولانا و توکن WIF خواهد کرد.

داده‌های آن‌چین بیت کوین

علی مارتینز، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هم در تحلیل اخیر خود، روندهای تاریخی حرکت قیمت بیت کوین را بررسی و به طور خاص بر الگوهای مشاهده‌شده در چرخه‌های صعودی قبلی تمرکز کرده است.

مارتینز یک رفتار تکرارشونده را شناسایی کرده که بر اساس آن، بیت کوین پس از رسیدن به سطح 78.6 درصد فیبوناچی، تمایل به بازگشت به سطح 50 درصد فیبوناچی دارد. در حال حاضر، بیت کوین بار دیگر به سطح 78.6 درصد فیبوناچی رسیده که نشان‌دهنده وقوع یک اصلاح بالقوه در کوتاه‌مدت است.

بر اساس این الگو، مارتینز سناریوی قابل قبولی را مطرح می‌کند که در آن، بیت کوین ممکن است تا 32700 دلار سقوط کند و به سطح 50 درصد فیبوناچی اصلاحی برسد.

مارتینز همچنین با بررسی چرخه احساسات بیت کوین، گذرهای تاریخی از مرحله تسلیم شدن به مرحله امید، خوش‌بینی و باور را تشریح کرده است. پس از این چرخه، معمولاً مرحله‌ای از اضطراب رخ می‌دهد که با اصلاح قیمت همزمان است. طبق این الگو نیز اصلاح 20 درصدی قیمت بیت کوین در پیش است.

مارتینز با وجود پیش‌بینی احتمال وقوع اصلاح قیمتی، خوش‌بین است. به گفته وی اگر تاریخ تکرار شود، این اصلاح سرآغازی برای یک روند صعودی قوی خواهد بود.

منبع: رمزارز نیوز

597748