ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛

رکورد صعودی جدید از بیت‌کوین

بیت‌کوین با صعود به بیش از ۲۹ هزار دلار به بالاترین سطح در ۶ هفته گذشته رسید.
فیفا، سازمان بین‌المللی فوتبال، در حال گسترش فعالیت خود در فضای متاورس است و به‌منظور اجرای کمپین “WE ARE”، تعداد 9 درخواست ثبت علامت تجاری دیگر را ارائه کرده است.
از زمان انتشار وایت پیپر بیتکوین توسط ساتوشی ناکاموتو، ۱۵ سال گذشته است. ناکاموتو تنها در ۳,۱۹۲ کلمه و ۹ صفحه، نقشه‌ی نوآورانه‌‌ای برای یک سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا ارائه کرد. این سیستم از مکانیزم Proof of Work (PoW)  و یک سیستم تحریک عملی برای اطمینان از امنیت شبکه استفاده می‌کرد.
همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز گزارش شد، اخیراً علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، گفت که بر اساس قانون فعلی پولی و بانکی، ورود بانک مرکزی به پروژه ریال دیجیتال وجاهت قانونی ندارد و به همین دلیل، از بانک مرکزی خواست تا روند موجود در زمینه ورود به عرصه ریال دیجیتال را متوقف کند.
شاخص‌های اصلی بازار سهام ایالات متحده اخیراً به بالاترین سطح خود در ۵۲ هفته گذشته رسیده‌اند و در این میان، شاخص نزدک (Nasdaq) به بالاترین رکورد قبلی خود نزدیک می‌شود. چندین جزء کلیدی این شاخص مانند Nvidia هم رکوردهای قیمتی جدیدی را به ثبت رسانده‌اند. اما بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال؟ این دارایی‌های پرریسک همچنان در یک وضعیت رکود به سر می‌برند.
بیت‌کوین برای اولین بار طی دو سال بر ۵۰ درصد بازار تسط یافت.
طبق گزارش اخیر روزنامه فایننشال تایمز، Crypto.com، یک صرافی رمزارزی محبوب که در تبلیغات خود نیز از بازیگر مشهور، مت دیمون ستاره هالیوود استفاده کرده است، نشانه‌هایی از وجود تضاد منافع احتمالی در فضای کریپتو را نشان داده است.
در هفته‌ای که گذشت، خرس‌ها نتوانستند قیمت بیت کوین را زیر سطح ۲۵ هزار دلار حفظ کنند. علت این امر، افزایش فشار خرید از سوی گاوهایی است که در تلاش برای شروع بازیابی قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های منتخب هستند.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛

ثبت رکوردی جدید از بیت‌کوین

بیت‌کوین بیش از ۱۲ میلیون کتیبه اردینالز را ثبت کرد و استخراج‌کنندگان ۴۶ میلیون دلار با کاهش ارزش بازار توکن BRC۲۰ سود کردند.
بلک راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، با ارائه درخواستی برای صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین حرکتی شگفت‌انگیز در دنیای ارزهای دیجیتال انجام داد. این تصمیم باتوجه‌به تردید قبلی این شرکت نسبت به ارزهای دیجیتال، تغییر موضع قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

شیبا اینو (SHIB)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر ارزهای دیجیتال که توسط BitPay، شرکت فعال در زمینه پرداخت رمزارزی، پشتیبانی می‌شوند، به‌عنوان روش پرداخت برای کالاهای باشگاه حرفه‌ای بسکتبال London Lions مورد پذیرش قرار گرفتند. کاربران اکنون می‌توانند با ارزهای دیجیتال خود در بازار London Lions خرید کنند و از آنها به عنوان روش پرداخت استفاده کنند.

 در تاریخ 10 ژوئن و در میان فروش شدید بازار، قیمت دوج کوین (DOGE) در نمودار روزانه خود یک کندل بزرگ با سایه بلند را ثبت کرد. این کندل در خط روند حمایتی الگوی کانال نزولی شکل گرفته که نشان‌دهنده وجود تقاضای بالا در این سطوح است.
برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل، با اشاره به این موضوع که نبرد حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده به پایان خود نزدیک می‌شود، هشدار داده که یک نبرد بزرگ‌تر برای صنعت ارزهای دیجیتال در حال آغاز است و مبارزه برای «وضوح نظارتی» باید ادامه یابد.
پلتفرم پرداخت‌های رمزارزی Wyre، مستقر در سانفرانسیسکو، پس از تقریباً یک دهه فعالیت تعطیل می‌شود. این شرکت بسته شدن خود را به شرایط مالی چالش‌برانگیز بازار نزولی نسبت داد و تصریح کرد که تحت تأثیر آژانس‌های نظارتی در ایالات متحده قرار نگرفته است.
عرضه بیت‌کوین ایالات‌متحده بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است، اما بازارهای آسیایی پذیرای آن شدند.