ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

روز شنبه ۱۷ تیرماه اخباری مبنی بر هک شدن سرور صرافی بیت ایمن و نشت اطلاعات کاربران آن در فضای مجازی منتشر شد. بررسی های انجام شده نیز نشان از تایید این نشت اطلاعاتی می داد.
آرتور هیز، مدیرعامل سابق پلتفرم مشتقات رمزارزی Bitmex، در یک مقاله در وبلاگ cryptohays substack.com بیان می‌کند که بیت کوین ارز اصلی هوش مصنوعی (AI) است. هیز معتقد است که با حرکت رو به جلو، بیت کوین ارز مورد علاقه هوش مصنوعی‌ها خواهد بود؛ زیرا آنها باید از سیستمی استفاده کنند که همیشه دیجیتال، کاملاً خودکار و در دسترس باشد.
با کم‌رنگ شدن هیاهوی صعودی ناشی از درخواست شرکت‌های سرمایه‌گذاری مستقر در ایالات متحده برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، بازار کریپتو در هفته‌ای که گذشت، شاهد یک رکود نسبی بود. در نتیجه این رکود، قیمت بیت کوین هم از ناحیه مقاومتی چند ماهه ۳۱،۳۰۰ تا ۳۱،۴۰۰ دلار رد شد.
تحلیل‌گران غول بانکداری جی‌پی مورگان (JPMorgan) در گزارش جدید خود ادعا می‌کنند که تصویب یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین در آمریکا، برخلاف آنچه که تصور می‌شود، یک نقطه عطف مهم برای این ارز دیجیتال نخواهد بود. با این حال، شواهد تاریخی، خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.
فدرال رزرو نیویورک و گروهی از مؤسسات مالی، با موفقیت یک آزمایش 12 هفته‌ای را به پایان رساندند. این آزمایش به نام آزمون اثبات مفهومی (Proof of Concept) شبکه مسئولیت تنظیم‌شده (RLN) شناخته می‌شود که هدف آن اجرای آزمایشی یک فناوری یا سیستم جدید برای تعیین امکان‌سنجی و عملکرد آن در جامعه و اقتصاد است.
رابرت کندی جونیور، کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده، فاش کرده است که خانواده او تا 250 هزار دلار بیت کوین (BTC) در اختیار دارند. افشای مالی ارائه‌شده در 30 ژوئن نشان می‌دهد که کندی بین 100001 تا 250000 دلار بیت کوین دارد و کمتر از 201 دلار از این سرمایه‌گذاری درآمد کسب کرده است. با این حال، این پرونده اطلاعات بیشتری در مورد زمان خرید بیت کوین ارائه نمی‌دهد.
شرکت Ripple Labs Inc در حال ورود به حوزه توکن‌سازی املاک و مستغلات است و هدف آن ایجاد انقلابی در این صنعت از طریق استفاده از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال است. ریپل با قادر ساختن کاربران به توکن‌سازی دارایی‌ها و مستغلات و استفاده از آنها به عنوان وثیقه برای وام، از پتانسیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و استیبل کوین‌ها بهره خواهد برد. این برنامه آزمایشی نوآورانه تعهد ریپل به کاوش در کاربردهای عملی برای CBDCها و تمرکز آنها بر توکن‎سازی املاک و مستغلات را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های منتشرشده توسط شرکت تحلیلی Block Scholes، همبستگی ۹۰ روزه بین بیت کوین و نزدک و به طور کلی، S&P 500 اکنون در پایین‌ترین سطح مشاهده‌شده از جولای ۲۰۲۱ (زمانی که بیت کوین بین دو قله خود در ماه‌های آوریل و نوامبر قرار داشت) قرار دارد. این شاخص به حدود صفر کاهش یافته است.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛

طوفان در انتظار بیت‌کوین

در روزهای آخر سال ۲۰۲۲، شاهد بازگشت قوی ریسک‌پذیری در بازارهای مالی بودیم با این حال، در میان این اجماع خوش‌بینانه، برخی از ناظران صنعت رمزارزهای دیجیتال توصیه می‌کنند که احتیاط کنید.
بر اساس داده‌های منتشرشده توسط شرکت تجزیه‌و‌تحلیل گلس‌نود (Glassnode)، میگوهای بیت‌کوین یا مالکان آدرس‌هایی که کمتر از ۱ بیت‌کوین دارند، بیت‌کوین بیشتری را در ماه ژوئیه در کیف پول‌های خود انباشت کرده‌اند.
گروه موسیقی آمریکایی وارنر (Warner Music Group) و شرکت پالیگان لبز (Polygon Labs) با راه‌اندازی یک برنامه شتاب‌دهنده موسیقی جدید که هدف آن گسترش نوآوری در وب 3 و موسیقی است، همکاری‌ خود را عمیق‌تر کرده‌اند. طی این همکاری، این دو شرکت قصد دارند از توسعه‌دهندگانی که پروژه‎های مرتبط با موسیقی و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را در شبکه پالیگان منتشر می‌کنند، حمایت کنند.