ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

سولانا، آوالانچ و کاردانو که بین آلت‌کوین‌های سرشناس بهترین عملکرد سالانه را در ۲۰۲۳ تجربه کردند، از ابتدای سال میلادی جدید در مسیر نزولی قدم برداشتند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) به مرحله ماقبل آخر تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین رسیده، اما هنوز تاریخ راه‌اندازی این صندوق‌های پیشنهادی بی‌پاسخ مانده است و باید منتظر این که آیا مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده اعلامیه تایید صندوق‌ها را به یکباره یا به صورت گروهی به تمام ۱۱ متقاضی اطلاع خواهند داد یا خیر، ماند.
یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌ها (AltIndex) اعلام کرد که بیت‌کوین سال فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و علیرغم شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز، قیمت گران‌ترین ارز دیجیتال جهان، تقریبا ۱۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
طی روزهای‌ اخیر، آلت‌کوین‌ها موفق شده‌اند توجه معامله‌گران به سوی خود جلب کنند. با شروع سال ۲۰۲۴، کارشناسان چندین آلت‌کوین را که پتانسیل رشد قابل‌توجهی دارند، شناسایی کرده‌اند.
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ایالات‌متحده، لحظه‌ای مهم برای صنعت ارزهای دیجیتال است که درها را به روی سرمایه‌گذاران نهادی باز می‌کند.
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

بیت‌کوین صعود می کند؟

در چند روز گذشته قیمت بیت‌کوین رالی نمادینی را به نمایش گذاشت که فاصله بین سطوح فعلی و مقاومت محوری را کاهش داد.
در روز جمعه توکن‌های بزرگی همچون بیت‌کوین، اتریوم و ریپل (XRP) سقوط کردند و با کندل نزولی بسته شدند. همچنین ارزش بازار ارزهای دیجیتال با بیش از ۱.۵ درصد کاهش به ۱.۶۵ تریلیون دلار رسید که نشان از رکود قیمت‌ها در بحبوحه نوسانات فزاینده در بازار است.
نیک کارتر، مدافع بیت‌کوین، در میان انتظارات فراوان در تایید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین نقطه‌ای (ETF) ایالات‌متحده، جهش نزدیک به ۱۰۰ درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) را از محدوده فعلی ۴۰ هزار دلاری آن در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از زمان شکل‌گیری رمز ارزها، هکرها هر سال ارزهای دیجیتال بیشتری را نسبت به سال گذشته سرقت کرده‌اند اما سال ۲۰۲۳ از این قاعده مستثنی بود.
بیت‌کوین با نزدیک شدن به مهلت اعلام شده کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید پرونده‌های صندوق قابل معامله در بورس، چهار درصد سقوط کرد.
سیگنال‌های بازار در خاور دور برای اولین بار از زمان آخرین چرخه بیت‌کوین در حال ظهور است. شاخص کیمچی پریمیوم (Kimchi premium) در صرافی‌های کره جنوبی یک بازار بیش از حد گرم (overheated) را نشان می‌دهد که می‌تواند سیگنالی از ثبت یک اوج محلی برای بیت کوین باشد.
درآمد ماینرهای بیت‌کوین از هزینه‌های تراکنش در سال ۲۰۲۳، روزانه به حدود دو میلیون دلار رسید که افزایش ۴۰۰ درصدی سال به سال را نشان می‌دهد.
بیت‌کوین تلاش کرد تا در بالای منطقه مقاومت ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلاری قرار گیرد و به بالای سطح ۴۴ هزار دلار صعود کرد اما خرس‌ها در نزدیکی منطقه ۴۴ هزار و ۳۰۰ دلار فعال بودند.