انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

چالش ایران و «آژانس» جدی شده؛

ماجرای پیدا شدن «اورانیوم» در یک «ضایعاتی»

رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید مکان‌هایی که بازرسی کرده‌اند، یکی گاوداری، یکی معدن متروکه و یکی ضایعات‌فروشی است که به گفته سرویس‌های بیگانه و منافقین، محل فعالیت هسته‌ای ایران بوده است. در یک ضایعاتی نمونه‌برداری کرده‌اند و این ضایعات از کشورهای مختلف، وارد کشور شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی پیام‌هایی به مقامات سازمان انرژی اتمی ارسال کرده مبنی بر اینکه مواضع اعلامی آنها با مواضع اعمالی متفاوت است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در مذاکرات و اسناد نهایی نوشتند که شواهدی که نشان دهد ایران انحرافی از برنامه صلح آمیز داشته است، وجود ندارد. از این رو، طرح دوباره این مباحث جایگاهی ندارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از معاونان و مدیران صنعت هسته‌ای کشور در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ شهدای گمنام در مقبره شهدای این سازمان، ادای احترام کردند.

صرف مشاهده آلودگی نمی‌تواند نشانه‌ وجود مواد هسته‌ای اظهارنشده باشد؛

واکنش ایران به موضوع ۳مکان ادعایی آژانس

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به برخی گفته‌های مدیرکل آژانس و درخواست پاسخ جمهوری اسلامی ایران به سوالات آژانس، به ارائه توضیحاتی پرداخت.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: باید سیاست درهای باز و نوآوری‌های جدید را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و اهداف کمّی تعیین کرده‌ایم که باید به سمت تحقق آنها گام برداریم.

قطعا طرح ادعای موهوم ساخت سلاح اتمی توسط ایران، به همان اندازه با اهداف جمهوری اسلامی و منافع ملی مغایرت دارد که مخالفت با حضور فعال و دفاع از عمق استراتژیک ایران در منطقه با مصالح عمومی کشور همخوانی ندارد.
توان هسته ای ایران و تهدید به افزایش غنی سازی، بهترین تضمین است

نباید از آمریکا برای برجام تضمین بخواهیم

تضمین حقوقی و اقتصادی برای برجام ممکن نیست. دولت کنونی آمریکا به لحاظ حقوقی نمی‌تواند دولت بعدی را بدون شکل‌گیری یک عهدنامه با دوسوم آرای سنا به چیزی متعهد کند.
رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: سوالات آژانس قبل از بازگشت همه طرف‌ها به برجام باید حل و فصل شوند در غیر این صورت روز "باز اجرایی وجود نخواهد داشت.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف از مذاکرات برجام رفع تحریم ها، دفع اتهامات علیه کشور و استفاده مردم از مزیت های اقتصادی آن است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم مدارس انرژی اتمی خود را که هر ساله سهمی در المپیادی‌ها نیز داشته‌اند؛ در شهرهایی که در آن‌ها تأسیسات وجود دارد از مقطع دبستان گسترش دهیم.